Itt a legőrültebb ötlet, amiből valaki milliárdos lesz

Őrült ötlet, de működhet: dinamikusan növekszik a ruhakölcsönző startup, a Le Tote
Vágólapra másolva!
"A divat Netflixeként" határozza meg magát az az új szolgáltatás, ami előfizetéses alapon divatos ruhákat kölcsönöz ki a felhasználóinak. Az új modell teljesen agyamentnek hangzik, de épp ezért akár működhet is.
Vágólapra másolva!

Ugyan ki lenne az, aki hajlandó lenne ruhákat kölcsönözni? Ugye, hogy senki?

Persze érdemes megjegyezni, mi minden tűnt még ugyanilyen őrültségnek: például senki nem gondolta, hogy az emberek önként, a saját nevük alatt megosztanának magukról mindenféle személyes információt (Facebook), hogy befogadnának a lakásukba vadidegeneket (Airbnb) vagy hogy bárkit is érdekelnének élőben közvetített videojátékok (Twitch).

Őrült ötlet, de működhet: dinamikusan növekszik a ruhakölcsönző startup, a Le Tote Forrás: Le Tote

A látszat csal

"A jó ötleteknek megvan az a tulajdonságuk, hogy elsőre rettenetesen rossz ötletnek tűnnek" - tartja Paul Graham kockázatitőke-befektető elhíresült bon mot-ja.

Erre a vonatra ült most fel a Le Tote nevű cég, ami divatos ruhákat kölcsönözne ki előfizetéses alapon a felhasználóinak.

Óriási befektetés

Az elsőre minősíthetetlennek tűnő ötletben többen is fantáziát látnak, olyannyira, hogy a napokban a társaság egy 8,8 millió dolláros befektetésről állapodott meg. Ahhoz képest, hogy a projekt mennyire kezdeti fázisban van, ez az összeg brutálisan magasnak számít.

A cég üzleti modellje egyszerű: miután felméri az előfizetői stílusát és ízlését, a Le Tote három teljes szett ruhát küld ki nekik, kiegészítőkkel és ékszerekkel.

Rugalmas modell

Nincs kölcsönzési határidő, a felhasználók addig hordják a ruhákat, amíg szeretnék. Ha visszaküldik valamelyiket (a tisztításról illetve a kézbesítésről mindkét irányban a cég gondoskodik), akkor kapnak helyette másikat, ha pedig egy darabot annyira megkedvelnek, hogy megtartanák, akkor annak az árát automatikusan hozzáadják az előfizetéshez.

Az előfizetés egyébként havonta 49 dollárba kerül.

Kapkodnak utána

A modell sikerét a nagy összegű befektetésen kívül az is jelzi, hogy 2014 során mintegy 600 százalékkal növekedtek, úgy, hogy egyelőre még csak meghívásos alapon lehet az ügyfelek közé bekerülni. Jelenleg körülbelül 1000 előfizetőt szolgálnak ki, naponta nagyjából 100 új szettet küldenek ki, a várolistájukon pedig több mint 18 000 ügyfél van.

A mostani befektetés nagy részéből az infrastruktúrát fejlesztik illetve a ruhatárukat bővítik.