Semmi nem történik a cég és az ügyfele között párbeszéd nélkül – ha valamire, hát erre megtanította a vállalkozásokat a közösségi média. Egy mutatós honlap rég nem elég, akkor sem, ha könnyen kezelhető és nagyon hasznos. Facebookon, blogokban, hírlevélben hasít az interakció, különben nagyon gyorsan a kispadon találja magát a vállalat. Klasszikus értelemben ezt a beszélgetést nevezzük tartalommarketingnek.

Ez valami cikkírásféle

A tartalommarketing lehetőségeinek a legszélesebb skálája valóban a blog, hiszen maguk a posztok is tucatnyi műfajt képviselhetnek. De a tartalommarketing messze nem kizárólag egyfajta céges magazin szerkesztése. Ide tartozik minden, ami érdekli a célközönséget: orvosolt ügyfélpanasz, új termék, piaci hírek, demóvideó, tippek és tanácsok – a lista gyakorlatilag bármeddig bővíthető. A szöveget pedig tetszés szerint ki lehet egészíteni videókkal, zenével, infografikával, diákkal, vagy bármivel, ami az elszántságunktól kitelik.

A tartalommarketing alapja a történetmesélésForrás: Tuba Zoltán

Rengeteget kell írni

Ezen a ponton a jó öreg „A minőség számít, nem a mennyiség” klisét sajnos elég nehéz megkerülni. Van veszélye az eltúlzott mennyiségnek, és hogy a tartalomgyártó kolléga flegma lesz és gépiesre kapcsol, még csak nem is a legnagyobb. A túl sok poszt nagyon könnyen átcsap lényegtelenbe, mellékesbe, egyébként meg unalmasba is. Ez pedig kontraproduktív. Ahelyett, hogy a levegőbe lődöznénk, kapcsolódjunk helyzetekhez: oldjunk meg valós problémákat, mutassunk igazi lehetőségeket. Ha így fogunk hozzá, másodlagos a mennyiség.

Lehet automatizálni?

Természetesen. Rengeteg eszközzel. De nincs értelme. A párbeszéd alapja a hiteles emberi hang. Különben nem érdemes beszélgetésnek hívni. Az ügyfelek konkrét, egyedi helyzettel keresik fel a platformot, arra konkrét, egyedi választ szeretnének. Azt pedig egy robottól nem fogják megkapni, akármilyen fejlett.

Ingyen van

Bár valóban jóval olcsóbb sok offline marketingeszköznél, a minőségi tartalom költséges. Akár mert profi szerzőt választunk, akár mert termékeket kell beszerezni hozzá, akár mert egész napos videózásról van szó, akár mert ki kell szállni egy ügyfélhez. De nem is az a cél, hogy csökkentse a költségvetést. Hanem az, hogy építse a márkát. Így a forgalom is bővülni fog.

Ha írtam egy szuper posztot, az elég

Arra, hogy elinduljon a megosztás, minden bizonnyal. De hatásos akkor lesz, ha utógondozzuk, ha biztosan eljuttatjuk a célcsoportunkhoz. Kihez milyen csatornán – ezt ki kell tapasztalni, ami újfent idő és pénz. De befektetés is.

Az én cégem unalmas

Ez az egyik legvérmesebb félreértés. Ki mondta, hogy csak a szexi vállalkozásoknak van esélyük az izgalmas tartalomra? Amíg egy cégnek vásárlói vannak, addig közös témáik is lesznek, ily módon beszélgetések is. A könyvelést sem olyasminek képzeljük, amitől borzongva rágjuk a körmünket, egy magyar szakmai szervezet például mégis rendszeresen blogol a munkájáról. És ez csak egy példa a sok közül.

Ez annyi, mintha elkiáltanám magam a piactéren

Attól, hogy nagyon sokat tud segíteni a kapcsolatépítésben, a tartalommarketing nem merül ki a figyelemfelhívásban. Az egész üzleti folyamatot végig tudja kísérni, minden egyes fázisát, a leadszerzéstől a fizetésig. Olyan, mintha utaznánk. Egy útról pedig mindig van mit mesélni.

Jó, akkor ugorjunk bele

Mint minden üzleti folyamat, a tartalommarketing is akkor fog igazán működni, ha stratégia áll mögötte. Gondoljuk át előre, kihez beszélünk, milyen témákat akarunk érinteni, milyen csatornákon és milyen eszközökkel, majd ugyanígy gondoljuk át az erőforrásainkat és a lehetőségeinket. A tartalommarketing hosszútávfutás, nem sprint. És az eredményeiben is a tartósságra vágyunk. Ez az utolsó mítosz tehát valójában csak félig az. Igen, miután mindent számba vettünk és van róla víziónk, ugorjunk bele. Lehetőleg izgatottan és örömmel.

Aki többet olvasna tartalommarketing témában, rengeteg gondolatébresztő írást talál itt.

(Forrás)