Mivel a népszavazási kezdeményezések rendre elbuknak, nemzeti konzultációt pedig nem tartanak a vasárnapi boltzárról, most közvélemény-kutatásra gyűjtenek a neten, hogy kiderüljön, mit gondolnak az emberek a március 15-től élő korlátozásról.

Közösségi finanszírozásban gyűjtenek pénzt a neten olyan reprezentatív közvélemény-kutatásra, amelyből kiderülne, mekkora a támogatottsága a KDNP ötletére március 15-től élő boltzárnak. Balla Péter az IndieGogón közzétett felhívásában azt írja: „Nem láttam semmilyen kutatási eredményt, tanulmányt, amivel a kormány érdemben indokolta volna a boltok vasárnapi bezárását, az ezzel kapcsolatos népszavazási kezdeményezéseket pedig mondvacsinált okokkal utasítják el."

Ez a nyíregyházi szupermarket is lecserélheti a nyitvatartási táblát márciusbanForrás: MTI/Balázs Attila

Balla három nagy közvélemény-kutató cégtől kért ajánlatot, és az a terve, hogy mindháromtól - Medián, Tárki, Ipsos - megrendeli az összesen mintegy 370 ezer forintba kerülő, 1000 fős mintán végzett felméréseket, így kiderül majd, miként viszonyulnak az emberek a kérdéshez. Ő azt reméli, hogy többségük „nem támogatja a vasárnapi boltbezárást", bár elismeri, ha így is lesz, „álom az, hogy az eredmények ismeretében a döntéshozók meghátrálnak, és visszacsinálják az egészet."

A szükséges, 1300 eurónyi összegből csütörtök délelőttre összegyűlt már 906 euró, a gyűjtésből pedig még 17 nap van hátra. Balla azt is írta, hogy ha összegyűlik a pénz, akkor a közvélemény-kutatók márciusban elvégzik a kutatást, a hónap végén nyilvánosságra hozzák az eredményeket. Ha több pénz folyik be az adományokból, akkor azt jótékony célra ajánlják fel, ha pedig kevesebb, mindenki visszakapja a támogatást.