Egyoldalú szerződésmódosításról értesítette üzleti ügyfeleit a Telenor Magyarország. A mobilcég drágítja szolgáltatásait. Egy közepes méretű cégnél akár 100 ezer forinttal is nőhet a telefonszámla.

A Hvg.hu-nak panaszkodó vállalkozó azt írta, több mint 10 éve telenoros, és eddig másféle magatartáshoz szokott a cégnél. Mintegy 60 mobiltelefon-előfizetése van a mobilszolgáltatónál. Tavaly decemberben kötötte meg ismét, sokadszorra is két évre az üzleti szerződését a Telenorral. A mobilszolgáltató képviselője a tárgyalás, illetve a rutinos egyeztetések során egy szót sem szólt a közelgő áremelésekről, a cégvezető becsapva érzi magát.

Hatalmas drágulás

Az utóbbi hónapok telefonálási szokásait átnézve a cégvezető úgy számol, hogy a február közepétől kezdődő új számlázási ciklusban a mobilköltségei havonta akár 80-100 ezer forinttal is drágulhatnak.

A Telenor Magyarország február elején mintegy 30 ezer tértivevényes levelet küldött ki az üzleti előfizetőinek, melyben Christopher Laska vezérigazgató és Mike Michel marketing-vezérigazgató arról értesíti a címzetteket, hogy február 19-től egyoldalúan módosítják a velük kötött szerződést.

30 ezer tértivevényes levelet küldött ki a Telenor

Az ügyfelek nem léphetnek

A Telenor levelében olvasható az is, hogy az áremelés egyoldalú szerződésmódosítás. Ez alapesetben azt jelenti, hogy ha e módosítást a másik fél nem fogadja el, a szerződést következmények nélkül fel lehet bontani, semmissé lehet tenni. A Telenor azonban a Hvg.hu-nak cáfolta, hogy az általuk bejelentett egyoldalú szerződésmódosítás lehetőséget adna az ügyfeleknek a szerződésekből való kilépésre.