A Jófogás.hu megveszi az OLX-et

jófogás, zsozsó, e-kereskedelem, apróhirdetés
A Jófogás arra törekszik, hogy lovebranddé váljon
Vágólapra másolva!
Megvásárolja az OLX-et a Jófogás tulajdonosa – tudta meg a Hvg.hu. A háttérben a tulajdonos nemzetközi veszteségi állhatnak, a meglévő apróhirdetéseket valószínűleg átteszik a Jófogásra.
Vágólapra másolva!

Ahogy egy éve a HVG megírta: a magyar apróhirdetés-piac két nagy vállalkozása, az OLX és a Jófogás kiélezett versenyt folytatott egymással, elsősorban a reklámozók megnyerése érdekében, amelyhez veszteségeket is felvállaltak, abban a reményben, hogy ki tudják ütni riválisukat.

Régóta rivalizáltak

A Jófogást 2010-ben alapította a norvég Schibsetd Media Group, és az oldal hamar piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. 2013-ban azonban a csoport elvesztette előnyét, és az lengyel Allegro (amely a dél-afrikai Naspers leányvállalata) ekkor még Apród nevű oldala tört az élre. Az Apród mellett szintén nagy forgalomra tett szert a fizetős Vatera, amely jelenleg is a legnépszerűbb apróhirdető oldal.

Az OLX előnyét a mai napig tartotta, ezért is váratlanul jött a mai bejelentés, hogy a Jófogás megveszi nagyobb riválisát. A Hvg.hu szerint a döntés háttérben az állhat, hogy az utóbbi időben a Naspers és a Schibsted több piacon (Brazíliában és Ázsia több orszáágban) megegyezett riválisával. Ennek egyik eleme lehet az is, hogy a Naspers beáldozza a magyar (valamint a román és a portugál) piacot.

Átmenthetik a hirdetéseket

Az OLX dolgozóit valószínűleg váratlanul érte a bejelentés, és a Hvg.hu szerint elképzelhető, hogy leépítéssel is jár majd az oldal eladása. Azt szintén nem tudni, mi vár az OLX-en elhelyezett hirdetésekre: elképzelhető, hogy azokat Schibsetd egy másik platformjára, például a Jófogásra költöztetik.