Kiakadtak a hazai Facebookozók Norbi nyílt levelén

Vágólapra másolva!
Norbi még tegnap este osztott meg egy Mark Zuckerbergnek szánt - magyarul írott - levelet a Facebook oldalán, ami kiverte a biztosítékot a szakértőknél.
Vágólapra másolva!

Norbi írása egyébként - a tőle megszokott passzív agresszív hangnemben - azt az évek óta létező jelenséget kéri számon a Facebooktól, hogy ingyenes posztokkal csak az oldal lájkolóinak töredékét tudja elérni, az ennél hatékonyabb eléréshez pedig fizetni kell.

Így működik

Az egyébként piaci szempontból teljesen racionális és az oldalt használók körében jól ismert jelenségről mi is többször írtunk már, mint ahogy arról is, hogy ezzel együtt a Facebook továbbra is a kisvállalkozások egyik legköltséghatékonyabb kommunikációs platformjának tekinthető.

A provokatív írásra érkező rajongó és ellenségeskedő kommenteken kívül azonban Norbi posztja ezúttal nagyobb hullámokat keltett.

Visszhang

A 444 magán a koncepción akadt ki, hogy magyar celebek, magyarul írogatnak levelet a Facebook alapítójának, amivel a lap szerint Norbi most Alekosszal süllyedt egy szintre. Nem sokat váratott azonban magára a szakmailag megalapozott oltás sem.

Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója érezte megszólítva magát arra, hogy nyílt levélre nyílt levéllel válaszoljon. A Facebook-szakértő szerint Norbi bejegyzése mindenképpen szerencsétlen lépés volt, akár komolyan gondolta azt, akár nem.

Mindkét esetben

Ha nem, akkor azért, mert a bejegyzésében semmivel nem utal arra, hogy viccelne (a gyakori kirohanásai közepette pedig aligha számíthat arra, hogy az olvasói felismerik az iróniát), így félrevezeti a rajongóit.

Ha pedig igen, akkor azzal azt bizonyítja, hogy nemcsak a Facebookhoz nem ért, hanem - a saját tőzsdei ambíciói ellenére - a profitorientált, tőzsdei cégek működését sem érti igazán.

"Ezt ajánlja fel..."

Több érvet is felhoz, amit talán felesleges megismételnünk (érdemes inkább az eredeti írást elolvasni), az egyiket azonban nem tudjuk nem kiemelni: "Norbi, komolyan azért hirdetsz 1000 dollárért egy posztot, mert a Facebook ezt ajánlja fel? Döbbenet." Ahogy egy kommentelő fogalmaz: "Ennek a töredékéből alkalmazhatna egy profit, aki fele ennyi pénzből hasonló eredményeket érne el."

Fontos kiemelni, hogy Norbi Facebook oldala az egyik legtöbb követővel rendelkező, legjobban menedzselt üzleti oldal Magyarországon. Ennek fényében a fenti adok-kapok különösen szórakoztató hétfő délutáni olvasmány lehet - némi szakmai aromával.