Szalai Nóra még 2003-ban kezdett rövid, ingyenes angolleckéket közölni, hogy az akkori nyelviskolájának növendékeit segítse. Az azóta kétgyermekes családanya a nyelviskolát már bezárta, hiszen az akkor megalapozott üzleti modell - az 5 Perc Angol - hosszú távon egyedibbnek és sokkal sikeresebbnek bizonyult.
A Love English Awards-ot a nagy presztízsű Macmillan Dictionary írja ki minden évben, a győztest közönségszavazással választják. Csak hogy érzékeltessük a mezőny komolyságát: az idei versenyben olyan nevek indultak, mint a British Council, és az első helyről több mint 120 ezer beérkezett szavazat döntött.
A díjat három kategóriában osztották ki: a legjobb webszájt, a legjobb Facebook-oldal illetve a legjobb blog. Az 5 Perc Angol az első kategóriában a fődíjat, a Facebook-oldalak között pedig a második helyet hozta el.
Érdekesség, hogy az 5 Perc Angol megálmodója, Szalai Nóra a közelmúltban a Példakép Alapítvány közönségszavazását is megnyerte.
Az 5 Perc Angol egyébként az erkölcsi elismerésen kívül üzleti sikereket is hoz: a mérlegadatok szerint a 2013-as évet 9 milliós forgalom mellett 6 és félmillió forintos nyereséggel zárták.