Szinte kizárólag kisvállalatok hirdetnek a Facebookon

mark zuckerberg facebook kína újév
Nemrég kínaiul köszöntötte a Kecske évét
Vágólapra másolva!
Ha aktív és szponzorált posztot vásárol, akkor az kkv lesz.
Vágólapra másolva!

Bár nem kifejezetten a tech-beállítottság az első dolog, amely eszünkbe jut a kis cégekről, csaknem teljes egészében ők tartják el a hirdetéseket a Facebookon: tavaly júliusban 1,5 millió, idén januárban 2 millió aktív hirdetőt számolt össze a közösségi háló. Ez 33 százalékos növekedés fél év alatt.

Nemrég kínaiul köszöntötte a Kecske évét Forrás: Mark Zuckerberg Facebook oldala

Mintegy 30 millió cég hozott létre saját oldalt a Facebookon. Bár a vezető közösségi szájt nem részletezi az arányokat, egy kkv mintegy 5-50 dollárt hagy nála hirdetésre naponta, míg a multik több milliót évente. A szektor aktivitása nagyon nem mindegy a Facebooknak, idén ugyanis szeretne kicsit nagyobb szeletet kihasítani a digitális reklámtortából. A trend neki kedvez: a bázishoz képest 3,85 milliárdra nőtt a bevétele, ennek 69 százaléka mobilról érkezett, a 2013-ban 5,8 százalékos részesedését tavaly 7,8-ra növelte. Globálisan azonban még mindig alig rúg labdába a legnagyobb játékos, a Google mellett – aki azonban enyhe visszaesést tapasztalt: míg 2013-ban 33,6 százalékot, addig tavaly 31,3 százalékot mondhatott a magáénak.

Elérésben tehát még mindig az óriás a király, de a Facebook agresszív terjeszkedése egyre több kis céget győz meg. Ez a dublini cég gyerekeknek gyárt két- és háromkerekű bringavariációkat, ők idén marketingbüdzséjük 60 százalékát tervezik a Facebookon elkölteni. Ez az ormond beach-i (Florida) kis dizájner és divatcég pedig úgy nyilatkozott, 2013-ban 9 ezer dollárt tolt a szponzorált posztokba, de a Facebookon olyan kiválóan be lehet lőni a célcsoportot, hogy tavaly már 4200 dollárból ugyanolyan jó eredményeket ért el.