Mától bárki tulajdonos lehet a Wizz Airben!

Wizz Air
Vágólapra másolva!
Két százalékos emelkedéssel indult ma a kereskedés a Wizz Air részvényekkel Londonban, vagyis már tizenöt százalékkal járunk magasabban a kibocsátási árnál. Eddig csak intézményi szereplők kereskedhettek a papírral, ami mától vált elérhetővé kisbefektetők számára is. Bár már sokat emelkedett, még mindig nem tűnik vészesen drágának a részvény. 
Vágólapra másolva!

Múlt héten 11,5 fontos darabonkénti áron bocsátották ki a Wizz Air részvényeket Londonban, melyet követően a nagy intézményi szereplők már kereskedhettek a részvénnyel egy úgynevezett feltételes kereskedési szakaszban. Igen nagy volt az érdeklődés, nem csoda talán, hogy mostanra már 15 százalékos emelkedést könyvelt el a Wizz Air árfolyama szép forgalom mellett.

Ma a részvények adás vételébe már a kisbefektetők is bekapcsolódhatnak, ráadásul a 13,4 fontos ár még a nagy emelkedés ellenére sem tűnik eltúlzottan magasnak a szektortársakhoz képest. Persze a papírok korábbi relatív vonzalma, amire mi is felhívtuk a figyelmet, sokat apadt mostanra.

A Wizz Air jelenleg kalkulációink szerint 12,2-es jövő éves P/E ráta mellett forog, míg a vele talán legjobban hasonlítható Ryanair mutatója 15,2-es. Vagyis még ha a kisebb méretből fakadó kockázatok miatt számolunk némi likviditási diszkonttal, a Wizz Air értékeltsége még így sem tűnik elszálltnak. A sokkal inkább iparágspecifikus EV/EBITDAR ráta alapján viszont nagyjából hasonló értékeltségi szintet kapunk, ez alapján tehát túl nagy kakaó már nem biztos, hogy lehet a papírban.

Fontos hangsúlyozni persze, hogy a többiekhez képest nézve. Ha ugyanis az olajár tartósabban a mostani mélységekben ragad, vagy mondjuk még lejjebb kerül (amire látunk lehetőséget), úgy a szektor egésze is felértékelődhet, újabb magasságokba húzva a részvényárakat. Értelmszerűen viszont emelkedő olajárak mellett a Wizz Air hiába az egyik leghatékonyabban működő cég számos vonzó paraméterrel, valószínűleg nehéz lesz megúszni az árfolyamra nehezedő nyomást.