Nem sikerültek túl jól az autóértékesítési adatok az Egyesült Államokban az év második hónapjában. Évesítve 16,2 millió gépjárműt sikerült eladni, ami azt jelenti, hogy januárhoz képest visszaesés történt, ráadásul így a 16,7 milliós szakértői becslést sem sikerült teljesíteni. Ennek hátterában az áll, hogy a meghatározó gyártók eladásai egytől egyig alulmúlták a várakozásokat. Némi öröm az ürömben, hogy éves alapon a gyártók többsége növelni tudta eladásait.
A legnagyobb csalódást kétségtelenül a Ford szerezte, ugyanis a második számú amerikai gyártó autóiból 2 százalékkal kevesebbet adtak el februárban, mint egy évvel korábban. Ráadásul a szakértők mindeközben 5,8 százalékos bővülésre számítottak.
A legnagyobb növekedést a Ford és a GM japán versenytársa, a Toyota érte el, ráadásul 13,3 százalékos bővülés csupán kisebb mértékben múlta alul a 15 százalékos növekedést előrevetítő várakozást. Ennek köszönhetően egyébként csak a februári adatokat vizsgálva több autót sikerült eladnia, mint a Fordnak, azonban utóbbi a jó évkezdetnek köszönhetően egyelőre több értékesített gépjárművet tud idén felmutatni.
Továbbra is a General Motors számít az amerikai autópiac legnagyobb szereplőjének 18,4 százalékos piaci részesedésével, igaz egy éve még 18,6 százalékos szeletet hasított ki a tortából a GM. Habár éves alapon 4,2 százalékkal több autót adtak el a GM modelljeiből a várakozást neki sem sikerült teljesítenie, hiszen az autópiaci szakértők 5,9 százalékos bővülést vártak a gyártótól.
Drágábban adták az autókat
A várthoz képest gyengébb értékesítési adatok miatt azonban véleményünk szerint nem kell búslakodnia a gyártóknak. Ezzel egyidőben ugyanis a Ford és a GM is növelni tudta értékesítési árait mintegy 5-8 százalékkal, ami ugyebár nagyobb profitot eredményezhet a két amerikai autóóriás esetében. Minderre nagy szükség is van, hiszen egyelőre a kulcsfontosságú fejlődő piacok közül Brazília és Oroszország is gyengélkedik.
Mit szóltak a befektetők?
Elsősorban a Ford részvényén érződött nyomás a februári értékesítési adatok publikálását követően, ami nem meglepő, hiszen egyedüliként neki kellett csökkenő eladásokról beszámolnia a nagyok közül. Ennek megfelelően az árfolyam is csökkenést mutatott, igaz nap végére enyhült az eladói nyomás, és végül 2,4 százalékos mínusszal, 16,17 dolláron zárt a 200 napos mozgóátlag felett. A részvény számára fontos lenne a 16,5 dollárnál lévő ellenállás legyűrése, ez esetben ugyanis a 18 dollárt is megcélozhatná az árfolyam.
Eközben a GM 0,5 százalékos erősödést muatott fel, amivel továbbra is a 38 dolláros ellenállás közelében található az árfolyam. Az elmúlt három hét egyébként igen lapos volt a GM számára, hiszen a markáns akadálytól se felfelé, se lefeleé nem tudott eltávolodni jelentős mértékben. Pedig, ha sikerülne kitörni, akkor akár a 2013 végén felállított 42 dollár körüli csúcsát is megcélozhatná.
Az Investor Trader ügyfelei számára örömhír lehet a GM teljesítménye, hiszen a november végén kiküldött ötletünk óta 18 százalékos emelkedésben található a részvény. Ha szeretne hasonló kereskedési ötleteket kapni, akkor érdemes számlát nyitni, amit itt könnyedén megtehet néhány kattintással.