Nem csak Magyarország tetszik a Tatának

tata gyár
Picture of Tata Steel France Rail plant in the French northeastern town of Hayange, during the inauguration day of this rail facility on September 29, 2011. Tata Steel invested 35 millions euros, the largest and the most significant at Hayange for more than a decade, and can now produce longer 108-metre rails for the high-speed networks in France as well as other European railways. AFP PHOTO / JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN
Vágólapra másolva!
Lapértesülés szerint Szlovákia, Csehország és Lengyelország is versenyben van az indiai Tata tulajdonában lévő Jaguar Land Rover új autógyáráért, amelyre Magyarországon Debrecen és Szombathely is pályázik. A Hospodárské Noviny szerint luxusautók készülhetnek majd az üzemben.
Vágólapra másolva!

A gazdasági napilap szerint a Tata a szlovákiai terjeszkedés lehetőségeit is fontolóra veszi. "Építkezési vállalatokat szólítanak meg, hogy építészeti megoldásokat javasoljanak számukra. Szlovákia, Csehország, Magyarország és Lengyelország közt mérlegelnek" – árulta el a Hospodárské Novinynek egy meg nem nevezett forrás, aki előtt ismertek az autógyártó tervei – írja a Napi.hu.

Luxusautók készülhetnek az új üzemben Forrás: AFP/Jean-Christophe Verhaegen

Kérdés azonban, hogy logisztikai raktárat, az autógyártást kiegészítő termelést vagy egy közvetlen autógyárat létesítene a Jaguar Land Rover. Több jel utal arra, hogy utóbbiról lehet szó – idézi a Parameter.sk szlovákiai magyar hírportál a Hospodárské Novinyt.

Az indiai Tata Motors csoportjához tartozó brit gyártó ugyanis a kapacitásait kívánja növelni. Korábban felmerült egy amerikai, illetve brit földön megépítendő üzem is, most már azonban az európai kontinens lehet a célpont.

Néhány napja az Automotive News Europe szaklapnak a Jaguar Land Rover szóvivője azt mondta: „Folytatjuk a termelésünk bővítési lehetőségeinek kiértékelését, mégpedig leginkább azokon a piacokon, ahol a potenciális ügyfeleink számának növekedésére számítunk.”

Nagy durranást tartogat a Tata

Nyílt iparági titok, hogy a Tata új európai gyártóbázis felépítésében gondolkodik, és a lehetséges helyszínek között Magyarország is előkelő helyen szerepel. A szerelőszalagokról azonban nem feltétlenül diszkontautók gördülnének le – sokkal valószínűbb, hogy az indiai konszern érdekeltségébe tartozó, kapacitáshiányokkal küzdő Jaguar és Land Rover termelésébe kellene besegíteni – írta néhány napja az Origo.

A Jaguar Land Rover szóvivője azt mondta: „Folytatjuk a termelésünk bővítési lehetőségeinek kiértékelését, mégpedig leginkább azokon a piacokon, ahol a potenciális ügyfeleink számának növekedésére számítunk” Forrás: AFP/Indranil Mukherjee


Nem kommentálják

A Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint a „Nemzeti Befektetési Ügynökség több nagyberuházás Magyarországra hozataláról tárgyal”, és a tárca szerint ezek munkahelyek tízezreit teremthetik. „Minden a nyilvánosság előtt és a háttérben zajló spekuláció nagymértékben rontja a tárgyalások sikeres kimenetelének esélyét” – olvasható a Külgazdasági és Külügyminisztérium közleményében.
Külügyminisztériumi források az Origónak sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarták az értesülést.

Intenzív tárgyalások

A szombathelyi városvezetés eltökélt szándéka Szombathely gazdaságának fejlesztése. Tavaly ősszel dr. Puskás Tivadar polgármester egyeztetést folytatott a Nemzeti Befektetési Ügynökség vezetőjével arról, hogy a város Északi Ipari Parkjában 600 hektár egybefüggő, önkormányzati tulajdonban lévő, fejlesztésre alkalmas terület található – közölte a szombathely polgármesteri hivatal. Az utóbbi időben intenzív tárgyalások zajlanak a terület hasznosításáról – írta az Origónak a polgármester kommunikációs vezetője.