Kiváló formának örvend a Facebook részvénye, miután januárban története legerősebb negyedévéről számolt be a közösségi médiacég. Mindebben komoly szerepet játszottak a mobil hirdetési bevételek, melyek 69 százalékos részesedést hasítottak ki a cég teljes értékesítéséből, holott a 2012-es tőzsdére lépéskor még egy cent bevétele sem származott ebből a tevékenységből a Facebooknak. A befektetők egyébként további jelentős potenciált látnak a hirdetési üzletágban, aminek köszönhetően idén 37 százalékos növekedést várnak az elemzők a közösségi médiacég értékesítése terén.
Ennek köszönhetően a részvény árfolyama soha nem látott magasságokba emelkedett a csütörtöki kereskedés során, új csúcsát 82,75 dolláron állította fel, megdöntve ezzel a még december 22-én felállított 81,45 dolláros rekordot. A Facebook piaci értéke így 232,4 milliárd dollárra hízott, amivel olyan nagyágyúkat tudhat maga mögött, mint a JPMorgan, a Procter&Gamble, vagy a Pfizer.
A tőzsdei szereplés is igen jól sült el tavaly, 41 százalékos árfolyam emelkedésével jócskán sikerült túlteljesítenie az amerikai piacot, az S&P500 index eközben „csupán” 11 százalékos bővülést tudott felmutatni.
Az elemzők többsége egyébként igen optimista a cég kilátásaival kapcsolatban, a Facebook részvényeit követő 57 elemző közül 48-an is vételre javasolják a részvényt, míg a fennmaradók közül is csak 1 neve mellett áll eladási ajánlás. A szakértők konszenzus célára jelenleg 91,57 dollár a részvényre, ami a csütörtöki záróárhoz képest közel 11 százalékos növekedési potenciált rejt magában. Persze mindehhez érdemes hozzátenni, hogy a Facebook tőzsdére lépése óta az elemzők szinte mindig (egy rövidebb időszakot leszámítva) magasabb célárat fogalmaztak meg a részvényre.