Nagy dobásra készül az Aldi

2015.03.20. 11:55

Webshopokban és házhoz szállításban gondolkozik az Aldi Nagy-Britanniában. A hír azért érdekes, mert a német diszkontlánc eddig látványosan távol tartotta magát az online kiskereskedelemtől. Az Aldi azt közölte az Origóval, hogy Magyarországon egyelőre nem tervezik az online kereskedelem bevezetését.

A német Lebensmittel Zeitung kereskedelmi szaklap információi szerint a próbaüzem Nagy-Britanniában kezdődhet, de a rendszert más országokban is bevezethetik.

A lap szerint azért a szigetországban vezethetik be először a házhoz szállítást, mert ott az online kereskedelem sokkal fejlettebb és népszerűbb, mint Európa más országaiban: már a kiskereskedelmi forgalom 5 százaléka a neten zajlik - írja a Pénzcentrum.hu.

Elgondolkodnak a házhoz szállításonForrás: AFP/Johannes Eisele

Az Aldi egyedül Ausztriában szállít házhoz, ott is csak alkoholos italokat. A hír Magyarország számára azért lehet fontos, mert a brit lánc is az Aldi azon vállalatcsoportjának tagja, ahova többek között Írország, Ausztria, Svájc, Szlovénia és Magyarország is tartozik.

Magyarországon egyelőre nem lesz házhoz szállítás

Az Aldi Magyarországon a meglévő alaptevékenységére és annak fejlesztésére kíván koncentrálni – írta az Aldi sajtósa az Origónak. Hozzátette, most leginkább arra koncentrálnak, hogy tovább bővítik az „Azon melegében” nevű látványpékséggel rendelkező üzleteik számát. Az Aldi jelenleg nem foglalkozik az online kereskedelmi területtel és annak bevezetésével Magyarországon – közölték.

De mitől lettek ilyen sikeresek?

Az Aldi tavaly elhunyt alapítója, Karl Albrecht sarki vegyesboltosból lett a leggazdagabb német. Az Albrect testvérek képesek voltak felvenni a versenyt a már bejáratott láncokkal: rövid idő alatt Németország legnagyobb diszkontáruházhálózatát építették fel, és több millió ember vásárlási szokásait változtatták meg.

Nem a csomagoláson van a hangsúlyForrás: MTI/Balaton József

Az Aldi felismerte, hogy egy széles vásárlói réteget nem izgat különösebben, ha a csomagolás nagybani, vagy az, ha kevésbé szépen kinéző polcról kell levennie a tejet. A középosztályt pedig a jó minőségű és olcsó termékek mellett a belvárosi üzletekkel is be lehetett csalogatni.

Megugrott az online kereskedelem

A teljes online kiskereskedelem forgalma 13 százalékkal, 230 milliárd forintra bővült 2014-ben a megelőző évhez képest. Ezen belül a hat legfontosabb szektor árbevétele 14 százalékkal nőtt, mintegy 150 milliárd forint volt, derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös online kiskereskedelmi index (OKI) kutatásából. Az adatok szerint a teljes e-kereskedelemben 22 millió tranzakció történt tavaly, ezen belül 13 millió a hat kiemelt szektorban.