Virágzik a francia ultraluxus

2015.03.25. 16:19

Nagyon jó évet zárt a méregdrága táskáiról híres francia Hermès luxuscég 2014-ben. A tovább hízó profit miatt pedig még extrakifizetést is tesz a tulajdonosok felé a társaság, viszont az nem kedvező hír, hogy idénre már alacsonyabb növekedést várnak.

Szép esztendőt hagyott maga mögött a francia luxuscég, az Hermès, ugyanis annak ellenére, hogy a luxuspiaci környezet nem volt túl kedvező 2014-ben, mégis kétszámjegyű növekedést tudott elérni a vállalat.

 A kínai piac lassulása nagyon nem tett jót a társaságoknak, viszont az Hermès azért tudott mégis jobban teljesíteni, mert a legfelső kategóriás luxuscikkek piaca kevésbé érezte meg a visszaesést. Az elmúlt időszakban ugyanis egyre több felől lehetett hallani, és látni a cégek eredményeiben, hogy a túl népszerűvé váló márkanevek (pl. Louis Vuitton, Gucci) már veszítik el korábbi vásárlóikat. Az Hermès ezzel szemben soha nem akart „tömeg luxusbrandé” válni, ami úgy tűnik kifizetődött.

Forrás: Hermés

Egyébként a többi társaság is felismerte ezt, és például az LVMH-nál is újragondolták Louis Vuitton márkájuk pozícionálását, árat emeltek, ami a legutóbbi eredményekben már látszik is. Hasonló a helyzet a Gucci esetében, amely márka egyébként a Kering céghez tartozik.

Az Hermès gyakorlatilag minden régióban szép növekedést produkált, Amerikában 15, Japánban 13, míg az egyéb ázsiai régióban szintén 13 százalékos pluszt mutatott a bevételbővülés üteme. Pedig az utóbbi régiót a hongkongi tüntetések, illetve a lassuló kínai kereslet is visszahúzta. Európában viszont „csak” egyszámjegyű volt a növekedés (+7%), de már ez is jónak számított az elmúlt évek fényében.

A nettó profitnövekedés pedig csak egy hajszállal maradt el a tízes számtól (+9%), ami főleg a kedvezőtlen devizamozgásokkal magyarázható. A luxusszektorban kiemelkedő üzemi eredményhányada csökkent az Hermès-nek, ugyanis a mindenkori legmagasabb 2013-as 32,4 százalékról 31,5 százalékra mérséklődött. Egyébként még ezzel is vezető a legnagyobb luxuscégek között.

Ami viszont elszomoríthatta a befektetőket, az az hogy a cég nem túl optimista 2015-re vonatkozóan. A vállalat ugyanis a tavalyinál alacsonyabb növekedésre számít (kb. 8%), ráadásul, ha a versenytársak új stratégiája is bejön, az szintén negatívan hathat az Hermès-re. Nem véletlen, hogy a részvény árfolyama egy százalék feletti mínusszal reagált a jelentésre.

Ugyanakkor a cég igazgatósága 2,95 eurós osztalék kifizetését javasolja a közgyűlésnek, igaz ebből lejön a március 2-án fizetett 1,5 euró, de ezen felül még egy 5 eurós extra osztalékot is adna részvényenként. Így pedig a nap vége felé haladva le is dolgozta csökkenését a részvény.