Saját ígéretes üzletének vágott alá az Apple a nagykijelzős okostelefonokkal.

Miközben az Apple szinte minden téren elképesztő rekordokat dönt, egy üzletága fájdalmasan kilóg a diadalmenetből: az iPad értékesítések növekedése egészen lehangoló módon megállt. Ahogy korábban az Investor.hu-n is írtuk, a vásárlók egyszerűen nem akarnak több táblagépet venni, mint korábban.

A Credit Suisse elemzője úgy tűnik, meg is találta a magyarázatot rá az iparági adatokban, a bűnös pedig nem más, mint a nagykijelzős okostelefonok. A „phone” és „tablet” szavak összeolvasztásával „phablet” névvel csúfolt, legalább 4 colos kijelzővel rendelkező okostelefonok ugyanis mintha épp akkor kezdtek volna szárnyalásba, amikor az egyébként rendkívül ígéretesnek tartott tablet-piac hirtelen elvesztette a lendületét, valamikor 2013 első felében (érdemes hozzátenni, hogy ekkortájt még szinte kizárólag az iPad adta a tablet-piacot, 80 százalék feletti részesedésével).

Az elmélet szerint a táblagépek azért torpantak meg, mert a fogyasztók nem látnak lényegi különbséget egy „péklapát” mobiltelefon és egy nem is olyan sokkal nagyobb, de például telefonálásra alkalmas tablet között. Utóbbiak ráadásul jellemzően érezhetően drágábbak is, legalábbis az azonos kategóriájú okostelefonokhoz képest.

Az sem véletlen, hogy az Apple és a tablet-piac más szereplői, elsősorban a Surface-t gyártó Microsoft is egyértelműen a vállalati szegmens felé fordult, itt jöhet az a kitörés, ami újabb növekedési pályára állítja a táblagépeket.

Szürkével a táblagépek, kékkel a nagykijelzős okostelefonok értékesített mennyisége.Forrás: Credit Suisse, Business Insider