Néhány hónap és kapható a Gogoro

Gogoro, okosrobogó, startup
Nyolc akkus töltőfal előtt pózol az okosrobogó
Vágólapra másolva!
A januári CES egyik üdvöskéje volt a Gogoro névre hallgató okosrobogó. Nyáron kezdődik az értékesítés, de némileg meglepte a közönséget, hogy Tajvanon.
Vágólapra másolva!

Januárban az Üzletrész is beszámolt a Gogoro meghökkentően ügyes bemutatkozásáról: azzal hódította meg a médiát, hogy a szokásos trenddel teljesen szembefordulva minden hájp és hírverés nélkül, titokban és láthatatlanul sikerült 150 millió dollárt összekalapoznia a Smartscooter nevű első fejlesztésére. Nemigen tudunk más példát arra, amikor a támogatók úgy dobnak össze egy (egyébként elképesztő) összeget, hogy maguk sem tudják, mire fizetnek be.

Még néhány hónap, és a prototípus valódi járműként beolvad a forgalomba Forrás: theverge.com

A héten a Gogoro fizikai üzletet nyit Tajpejben, és tesztüzemmódba helyezi az okosrobogót. Azt még nem tudni, mennyiért, de Thaiföld mellett India, Brazília és Kína mutatta a legélénkebb érdeklődést.

Annak dacára azonban, hogy számos szállal kötődik a HTC-hez – több fejlesztője ott dolgozott korábban, Cher Wang elnök pedig óriási összeggel lökte meg a piacralépést –, a Gogoro a Techcrunch szerint nem képes épkézláb magyarázatot adni arra, miért éppen a 23 millió lakosú, jelentős szereplőnek nem mondható Tajvanon mutatkozik be. Még a helyi vállalkozások többsége is vonakodva foglalkozik a hazai piaccal. „A Gogoro másképp látja – idézi a magazin a startup hivatalos véleményét. – Szerintünk Tajvan azért rendkívül fontos, mert itt nagy hagyománya van a robogózásnak, és azért is, mert a helyiek különösen nyitottan állnak az új termékekhez. Tehát a Gogoro számára Tajvan az ideális piac. Ráadásul itt mindenkinek szívügye a városok tisztasága, ahogy a megújuló energia is. Ennek alapján nekünk ez a piac az optimális.”

Igaz, a Gogoro együttműködik az önkormányzatokkal és kiemelten a harminc város összeolvasztásával alig négy éve megalapított tartományi várossal, Hszinpejjel abban, hogy az oksorobogókat kiszolgáló, utcai akkumulátorcsere-pontokból hálózatot építsen. Márpedig minél maceramentesebb feltölteni a járművet, annál könnyebb lesz meggyőzni bárkit arról, hogy vegyen egyet.