Csak egy ártatlan Facebook poszt volt! (Nem)

Groupon, Banan Bunker, poszt, akció, kupon
Az ártatlan kis termékek
Vágólapra másolva!
Bedobta a közösségi médiabombát a múlt héten a kuponértékesítési üzleti modell vezető márkája, a Groupon. Egyetlen posztjuk kimerítette az interakció-aranybánya fogalmát – a felgyorsított eladási adatokról nem is beszélve.
Vágólapra másolva!

Mintegy 15 ezer komment, 20 ezer lájk, 44 ezer megosztás. Ezt érte el egy neutrális (nem!) gyümölcsdobozhoz kapcsolódó akciót hirdető poszt.

Az ártatlan kis termékek Forrás: Facebook/Groupon

Talán nem spoiler elárulni, a csilliárd komment között nagyítóval is nehéz olyat találni, amelyik nem az erotikus poénlehetőségeket aknázza ki. Mármint a felhasználók körében, mert a márka közösségi csapata hibátlanul egyensúlyozott a határmezsgyén: ha el is táncolt a kétértelműségig, át egyszer sem lépte a vonalat.

Így hát kezdetben azt lehetett hinni, a Groupon egyetlen briliáns trükkje a hangvétel. Lehet bármily hangosan viháncoló, okos, nonstop kikacsintó a közösségi kórus, a márka kizárólag kimérten, kedves-udvariasan, megingathatatlan tárgyszerűséggel válaszol, és ennyi. Az akciós banánbunker több éve rendszeresen ajánlat az oldalon, a vásárlók részéről a kiszámítható haha-hehe-höhö az első perctől kötelező. De, úgy látszik, eljött a pillanat, amikor a Groupon visszanyalt a humorfagyinak.

"De mi van, ha az én banánom a másik irányba görbül?"
"Jó hírünk van: a doboz minden irányban működik."

Az Adweek feltett néhány kérdést a kommunikációs igazgatójuknak az esetről. Ez derült ki: az ötfős közösségi csapatból három ember foglalkozott kifejezetten a poszttal, igyekeztek minden egyes kommentre reagálni, bár végül összesen 150-200 válasz született, azok viszont azonnal, körülbelül 2 óra alatt. Nem tartottak brainstormingot, nem egyeztettek, csak azzal foglalkoztak, hogy tartsák az iramot. Egyébként ha jóval lassabban is, még mindig csordogál a beszélgetés, de világos, a nagy lendület már lecsengett. És az is fontos, hogy a poszt humora nem alkalmi fegyvertény, ami azt illeti, ez a tónus az online marketingstratégiájuk része.

"Mr. Gray támogatja a doboz használatát?"
"A diákok országszerte használhatják a banánbunkert, de az oktatási intézményeknek arra kell törekedniük, hogy mindig csak a menzán vegyék elő."

Az akkor elérhető 600 darabot még azelőtt eladták, hogy a poszt vírusútra indult volna, utólag persze bánják, hogy nem sok ezerrel startoltak. A banánbunker mindig siker a Grouponon, ez alkalommal annyi volt a különbség, hogy lazábban és ráérősebben foglalkoztak a Facebook oldalukkal. Viccesnek találták, hogy úgy tehettek, mintha releváns részleteket osztanának meg az érdeklődő ügyfelekkel, miközben tiszta sor volt, hogy trollkontextusban mozdulnak. A lavina egyre csak dagadt, ők egyre csak írták a válaszkommenteket. A Banana Bunker alakját elsőre olyan könnyű félreérteni, vélik, túl magas labda lenne arra reagálni. Egyébként is olyan tartalomgyártókról beszélünk, akik személy szerint odavannak a kálium áldásos hatásáért!