Mintegy 15 ezer komment, 20 ezer lájk, 44 ezer megosztás. Ezt érte el egy neutrális (nem!) gyümölcsdobozhoz kapcsolódó akciót hirdető poszt.
Talán nem spoiler elárulni, a csilliárd komment között nagyítóval is nehéz olyat találni, amelyik nem az erotikus poénlehetőségeket aknázza ki. Mármint a felhasználók körében, mert a márka közösségi csapata hibátlanul egyensúlyozott a határmezsgyén: ha el is táncolt a kétértelműségig, át egyszer sem lépte a vonalat.
Így hát kezdetben azt lehetett hinni, a Groupon egyetlen briliáns trükkje a hangvétel. Lehet bármily hangosan viháncoló, okos, nonstop kikacsintó a közösségi kórus, a márka kizárólag kimérten, kedves-udvariasan, megingathatatlan tárgyszerűséggel válaszol, és ennyi. Az akciós banánbunker több éve rendszeresen ajánlat az oldalon, a vásárlók részéről a kiszámítható haha-hehe-höhö az első perctől kötelező. De, úgy látszik, eljött a pillanat, amikor a Groupon visszanyalt a humorfagyinak.
"De mi van, ha az én banánom a másik irányba görbül?"
Az Adweek feltett néhány kérdést a kommunikációs igazgatójuknak az esetről. Ez derült ki: az ötfős közösségi csapatból három ember foglalkozott kifejezetten a poszttal, igyekeztek minden egyes kommentre reagálni, bár végül összesen 150-200 válasz született, azok viszont azonnal, körülbelül 2 óra alatt. Nem tartottak brainstormingot, nem egyeztettek, csak azzal foglalkoztak, hogy tartsák az iramot. Egyébként ha jóval lassabban is, még mindig csordogál a beszélgetés, de világos, a nagy lendület már lecsengett. És az is fontos, hogy a poszt humora nem alkalmi fegyvertény, ami azt illeti, ez a tónus az online marketingstratégiájuk része.
"Mr. Gray támogatja a doboz használatát?"
Az akkor elérhető 600 darabot még azelőtt eladták, hogy a poszt vírusútra indult volna, utólag persze bánják, hogy nem sok ezerrel startoltak. A banánbunker mindig siker a Grouponon, ez alkalommal annyi volt a különbség, hogy lazábban és ráérősebben foglalkoztak a Facebook oldalukkal. Viccesnek találták, hogy úgy tehettek, mintha releváns részleteket osztanának meg az érdeklődő ügyfelekkel, miközben tiszta sor volt, hogy trollkontextusban mozdulnak. A lavina egyre csak dagadt, ők egyre csak írták a válaszkommenteket. A Banana Bunker alakját elsőre olyan könnyű félreérteni, vélik, túl magas labda lenne arra reagálni. Egyébként is olyan tartalomgyártókról beszélünk, akik személy szerint odavannak a kálium áldásos hatásáért!