Ők súgnak az adóhatóságnak

2015.04.13. 08:52

Taxistól ritkán kapni nyugtát éjszaka. A házhoz járó kozmetikusok, masszőrök sem sűrűn állítanak ki adóügyi iratot, de a magánorvosoknál is előfordulnak hiányosságok. Sokszor a csalódott ügyfél, vendég tesz bejelentést az adóhivatalnál. 

Nekünk fontos a vásárló, az ügyfél véleménye – ez a mondat gyakran szerepel a vállalkozások vevőcsalogató reklámjaiban. A szlogent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is bátran hangoztathatná: a hatóság munkáját sokszor éppen azoknak a magánszemélyeknek a jelzése segíti, akik elégedetlenek voltak az eladó, a szolgáltató magatartásával. Például amiatt, hogy vásárlásuk után nem kaptak nyugtát, bizonylatot.

A számlaadás nem divat

Az adóhivatal szóvivője, Kis Péter András azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy az állampolgári jelzések mellett a hatóság tapasztalatai is közrejátszottak abban, hogy a taxisok, fodrászok és magánorvosok adóügyeit kiemelt hatósági figyelem övezte, övezi.

A szóvivő a taxisvilág ellenőrzéséről elmondta: a taxisoknál az utóbbi időkben elvégzett vizsgálatok nagyjából negyedénél történt valamilyen mulasztás. Legtöbbször az derült ki, hogy a sofőr nem állított ki nyugtát.

A fodrászokat is az ügyfelek jelentik fel a leggyakrabbanForrás: Northfoto

A kozmetikusok, a fodrászok, a műkörmösök és a masszírozást vállalók körében végzett ellenőrzésekből kiderült, hogy egyetlen eset sem akadt, amikor minden szabályos lett volna.

A magánorvosokkal kapcsolatban Kis Péter egyet emelt ki. Az ellenőrzött gyógyító személy már azon a napon módosította adóbevallását, amikor megjelent nála a NAV: az új dokumentumon a korábban feltüntetett összeg huszonötszöröse szerepelt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK