Ha van hozzá Star Wars, megvesszük

Leia, Star Wars
Ha épp nincs világbajnokság, a filmremierekhez köthető ajándékok jelentik a húzóerőt
Vágólapra másolva!
A folyamatos és szinte minden üzletben megtalálható akciók miatt a vásárló gyakorlatilag feladta, hogy számon tartsa, melyikben jár a legjobban. Ilyenkor sokat nyom a latban, melyik üzlet kínál valami pluszt. Tíz fogyasztóból ezért hat azt a boltot fogja választani, amelyikből valamilyen ajándékkal tér haza.
Vágólapra másolva!

Ezért nem mindegy, mit kínálnak a lojalitásért a boltok, mutatja ki a hűségprogramok tervezésével foglalkozó TCC. A hűségprogramok az érzelmekre hatnak, és mivel akciót szinte mindenhol talál a fogyasztó, ez lehet az a változó a képletben, amellyel az adott üzlet végül elnyerheti a kegyeit.

Mindenkit érdekelnek az ajándékok

Európában 100 vásárlóból 72 költi el szívesebben ott a pénzét, ahol a hűségét jutalmazzák. A magyar vásárló ezért még a szokásain is hajlandó változtatni, minden harmadik más boltba kezd járni, ha ott ajándékot kap. Ha elégedettek az eredménnyel, a fogyasztók szívesen osztják meg élményeiket és tapasztalataikat a közösségi oldalakon, ahol egy sikeres hűségakció akár 16 százalékkal magasabb vásárlói látogatottságot is generálhat.

Ha épp nincs világbajnokság, a filmremierekhez köthető ajándékok jelentik a húzóerőt Forrás: InterCom

Yodát hol adnak?

A vásárlók negyedénél az is nyom a latban, hogy a hűségprogramok szórakoztatják őket. A tematikában nagy figyelmet keltenek a filmbemutatók, mint 2013-ban a Hupikék Törpikék, idén pedig a Star Wars. Sláger volt a világbajnokság is tavaly, méghozzá egész Európában, a kisgyermekes szülők, illetve a nagyszülők többsége pedig bármikor vevő a játékokhoz köthető lojalitásprogramokra.

Étterem és fitnesz otthon

A konyhai eszközök népszerűsége a válság utórezgéseit mutatja. Kevesebbet járunk étterembe, több figyelmet fordítunk az otthoni vendéglátás minél magasabb színvonalára, ehhez pedig nagyon jól jönnek a minőségi, professzionális nívóhoz közelítő kellékek. A vásárló azt is szereti díjazni, ami az egészséges életmódhoz köthető, így jól teljesítettek a spoteszközökkel, sportkiegészítőkkel kapcsolatos hűségprogramok is. De a TCC statisztikája szerint a legjobban az ingyenterméknek örülnek: ezek 31 százalékkal vonzóbbak a vásárló szemében, mint amit matricákkal vagy pecsétekkel kap meg kedvezményesen.