A kormány megint ígért egyet az M4-esről

Részben elkészült műtárgyak a tervezett M4-es autópálya nyomvonalán, Törökszentmiklóstól keletre. Március végén leállították az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését az Európai Bizottság által felvetett kartellgyanú miatt.


htt
Részben elkészült műtárgyak a tervezett M4-es autópálya nyomvonalán, Törökszentmiklóstól keletre. Március végén leállították az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését az Európai Bizottság által felvetett kartellgyanú miatt. http://www.origo.hu/gazdasag/20150403-simicska-m4-est-epit-de-kartellgyanut-vizsgal-a-kormany.html
Vágólapra másolva!
A kormány szeretné befejezni az M4-es autópálya építését, a mikéntekről még a hónapban döntenek. Az még kérdés, hogy mikor és milyen minőségben, autópályaként vagy autóútként folytatódhat az Abony és Fegyvernek közötti útszakasz építése
Vágólapra másolva!

Ebben a hónapban dönt a kormány arról, hogy miképp folytatódik az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építése - tolmácsolta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szavait Boldog István fideszes országgyűlési képviselő az építkezés helyszínén, Törökszentmiklós határában.

Autóút vagy autópálya?

A kormány célja, hogy az M4-es autópálya építése minél hamarabb folytatódjon Budapest és az országhatárok irányába is, mondta a politikus. A fejlesztésre vonatkozó tervek már elkészültek, jelenleg az anyagi háttér megteremtésén munkálkodnak az illetékesek. Az út alapja már elkészült, a hídelemeket leszállították, a kérdés az, hogy mikor és milyen minőségben, autópályaként vagy autóútként folytatódhat az Abony és Fegyvernek közötti útszakasz építése.

Megmentené az M4-est a kormány Forrás: MTI/Mészáros János

Kartellgyanú merült fel

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be, hogy az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, ami lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.

Megszüntették a szerződéseket

A projekt keretében építették volna meg az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszát és egy új Tisza-hidat. A kabinet határozatban hívta fel a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül gondoskodjon a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződések megszüntetéséről.

22 milliárdot szednének vissza

Az M4 építésére eddig már 62 milliárdot fizettek ki, mondta korábban Lázár János. A miniszter viszont úgy gondolja, hogy emögött körülbelül 40 milliárd forint értékű munka van. Ezért a fennmaradó 22 milliárd forintot vissza szeretnék szerezni a három szakaszt eddig építő konzorciumok tagjaitól, köztük a Simicska Lajos-féle Közgéptől is.