Tízszeres adóemelést jelenthet az új reklámadó

2015.05.06. 16:51

Egyeztetés nélkül újabb tervezet jelent meg a kormany.hu-n a reklámadó újabb tervezete – írja közleményében a reklámszövetség. Szerintük az 5,3%-os egységes kulcs több vállalkozásnak is tízszeres adóemelést jelent.

Egyeztetés nélkül újabb tervezet jelent meg a kormany.hu-n a reklámadó újabb tervezete – írja közleményében a reklámszövetség. Szerintük az 5,3%-os egységes kulcs több vállalkozásnak is tízszeres adóemelést jelent.

A legnagyobb árbevételű cégeknek kedvez az egységes kulcsForrás: Origo

A Magyar Reklámszövetség szerint a törvénytervezet csak néhány piaci szereplő számára kedvez, de a reklámipar összes többi szereplőjét indokolatlan adóemeléssel terheli. Szerintük Tízszeres extra adóteherrel sújtja az új reklámadó tervezet azokat a vállalkozásokat, akik eddig az 1%-os adókulcs hatálya alá estek, hiszen eddig egy 800 milliós árbevételű vállalkozásnak 3 millió forint reklámadót kellett megfizetnie, a tervezet alapján azonban már 37,1 millió forintot.

A törvénytervezet 100 millió forint reklám árbevételig ad könnyítést, míg minden nagyobb árbevételű vállalkozás számára egységes 5,3 %-os tervezett adóval számol. A szövetség szerint ez egyértelműen csökkenti a hazai mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit.

Nagyobb kárt okoz, mint amennyi hasznot hoz

A reklámszövetség szerint az adó bevezetése növeli a fogyasztói árakat, inflációt gerjeszt, elbocsátásokat eredményez és elmélyíti a versenyhátrányt a globális szereplőkkel szemben és a magyar nyelven elérhető médiatartalmak mennyiségének csökkenéséhez, és ezek minőségének nagymértékű romlásához vezet.