A Príma megválik a CBA-tól

2015.05.07. 16:35

A CBA szeretné, ha a vásárlói külön márkaként kezelnék a Prímát, ezért kiveszik a logójából a CBA márkajelzést. A CBA üzlettípusaiban a helyiség kialakítása és a kiszolgálás különbözik, nem úgy, mint a Tescónál, ahol az üzletek mérete számít. Segítünk eligazodni a láncok bolttípusai között.

A CBA Príma kategóriájú üzleteinek logójáról eltüntetik a CBA márkajelzést. A két márka

csak kommunikációs szinten válik szét,

így továbbra is egy bolthálózathoz tartoznak. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint az a cél, hogy növeljék az üzlettípus márkaismertségét. A Príma-üzletek külső és belső arculatát leszámítva semmi sem fog változni.

A Príma nem termékminőséget takar

A CBA három márkatípusú üzletet működtet: az általános CBA-logósakat, a CBA Cent diszkontüzleteket és a Príma prémiumboltokat. „A jövőben azt szeretnénk elérni, hogy ez a három kategória hangsúlyosabban elkülönüljön egymástól. A Príma márkanév bolttípust takar, nem pedig termékeket" – mondta Fodor.

A Príma tetejéről eltűnik a CBAFotó: Tuba Zoltán [origo]

Azaz a Prímákban nem feltétlenül jobb minőségű termékeket lehet kapni, mint a CBA-kban. Az üzletek működnek magasabb szakmai és műszaki sztenderdek szerint. Ez a bolt belső kialakítására, az áruválasztékra és a személyes kiszolgálásra vonatkozik. Az üzlet típusa nem befolyásolja a kínálatot, a helyi igények viszont igen. Mivel franchise-ról van szó, előfordul, hogy az árak is eltérnek: a cég franchise-partnerei szabadon határozhatják meg az árakat. Ennek ellenére bizonyos termékeknél azonos árakat alkalmaznak, például akcióknál.

Ruha csak a nagyobb Tescókban kaphatóFotó: Bielik István - Origo
A méret a lényeg
A Tescónak is három üzlettípusa van Magyarországon, ezek méret szerint különböznek egymástól. A legkisebbek az Express-üzletek (1000 m2-ig), a Tesco szupermarketek közepes nagyságúak (1000-3000 m2), a hipermarketek pedig a legnagyobbak. Az üzlettípusok kínálatában is vannak különbségek, ami a méretből adódik. Minél kisebb egy áruház, annál kevesebb nem-élelmiszer termék kapható.

A Tesco sajtóosztálya szerint a méretek szerinti kategóriák a vásárlói igények miatt jöttek létre. Nem mindenkinek van lehetősége napi szinten hipermarketben vásárolni, vagy nem mindig van szükség nagyobb termékkínálatra.

A Tesco egységesen áraz, így a vásárlók országszerte minden bolttípusban ugyanannyit fizetnek egy adott termékért.