A vállalkozások csodafegyvere

email levél stressz egészség
A lényeg, hogy az email személyesen szólítsa meg a vásárlót, és az önfényező reklám helyett lehetőleg tartalmat adjon
Vágólapra másolva!
Mi mindent tehet a cégéért, ha személyre szabott emailmarketinget használ? Amilyen kézenfekvő és egyszerű eszköz, olyan sokat. Az ördög azonban itt is a részletekben lakik. Ha az alábbi egyszerű tippeket megfogadja, meglepően gyorsan láthatja a különbséget az eredményeiben.
Vágólapra másolva!

A tárgymező

Az emberek 69 százaléka a levél címe alapján dönti el, hogy megnyitja-e. Korai és teljesen felesleges ebben a bokszban lelőni minden poént. Az erős címek éppen hogy hiányosak. Az számít sikeres levélcímnek, ami izzó éhséget ébreszt a folytatásra.

A név

Legyen teljesen világos, hogy hívják a céget. Ne kelljen gondolkozni rajta, latolgatni, rövidítéseket bogozni. És lehetőleg ne tűnjön úgy, mintha robot találta volna ki. Az a cél, hogy a vásárlóinak azonnal beugorjon a kapcsolat küldő és név között. Minél jobban bíznak a cégben, annál nagyobb az esély arra, hogy elolvassák a hírlevelet.

A lényeg, hogy az email személyesen szólítsa meg a vásárlót, és az önfényező reklám helyett lehetőleg tartalmat adjon Forrás: Thinkstock

Az íráskép

Fiatalos, direkt színű alnyomat, cirkalmas betűtípus, négyféle betűméret, türkiz és sárga szólánc, fölöslegesen bizalmaskodó emotikonok? Felejtsük el. A szándékainkkal ellentétes hatást vált ki.

A látvány

Soha ne illesszünk az emailbe olyan képet, amelyik megzavarja az olvasást, amelyik függetleníti magát a szövegtől és elvonja róla a figyelmet, és SOHA ne illesszünk bele olyan fotót, amelyik majd megjelenik, ha letöltöttük a netről. A többség már mobilon olvassa a hírlevelet, emellett senki nem fog kattintani is azért, hogy lásson egy képet.

Pogátsnik László, az Üzletrész Direkt kampánymenedzsere úgy véli, a csinosítással semmi gond, de valójában dizájn nélkül is működik. A cégvezető fogja látni, hányan nyitották meg a levelet, hányan kattintottak át a weboldalára vagy a webshopjába. Jó ötlet kísérletezni, vajon ezek a számok nőnek vagy csökkennek legközelebb, amikor több vagy kevesebb a látványelem, amikor képet vagy videót illeszt be vagy hagy el. A trend mindenesetre a letisztult, minimalista dizájn felé halad.

A spam

Ezt a minősítést elég egyszer megkapni. Ha kéretlennek nyilvánítják a személyre szólóan elküldött heti beszámolónkat, az jogosan lesz rossz érzés, de nem érdemes vitatkozni vele. Ezért még véletlenül se írjunk a tárgymezőbe olyan szavakat, mint ingyen, ajándékba, csak most, ön nyert!!!!!, mert olyan gyorsan landol a spamfolderben, hogy koppanni sincs ideje.

A tónus

Csak személyesen, mindig csak személyesen. Ebben áll az emailmarketing ereje, ezzel lép túl offline elődjén, a szórólapon. Még az olyan ingyenes és népszerű eszközökben, mint a Mailchimp, is be lehet állítani a keresztnevet címzettnek. Akit megszólítanak, abban bizalom épülhet ki, a vásárlás alapja pedig éppen ez.

Az a vállalkozás, amelyik már épített saját adatbázist, fillérekért eléri a címzetteket – véli Pogátsnik László, az Üzletrész Direkt kampánymenedzsere. – A Facebook ilyen szempontból csalóka, elsőre állandóan kéznél lévő, gigantikus címlistának tűnik, csak éppen nem a vállalkozásé, hanem a Facebooké. Az emailmarketing akkor hatékony, ha a cég ismeri valamennyire a címzettjeit. Aki 2006-ban a világbajnokságra vásárolt tévét, vélhetőleg 2010-ben nem fogja ugyan még lecserélni, de ha ennek kapcsán szólítja meg egy cég, az olyan hozzáadott érték, amelyet egy multi kampányától soha nem fog megkapni.

A tartalom

Minden, amit eddig említettünk, csak a villakészletet fényesítette csillogóra. A torta azonban most jön. Mert a makulátlan ízlésű dizájn és az okos óvintézkedések semmit nem érnek, ha nem állnak összhangban a hírlevél tartalmával. Azzal, amiért a márka megszólította a vásárlóját.

Az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni. Nem arra vágynak, hogy sarokba szorítsák őket a lehengerlő ajánlattal. Nem márkától, cégtől, szerviztől várnak terméket, akciót, szolgáltatást. Mint nemrég rámutattunk, nem a fúrógépről akarnak beszélgetni, hanem a lukról a falban.

Hát beszélgessen velük. Ehhez minden feltételt teljesít a kisvállalkozói marketing legsokoldalúbb és legemberibb eszköze, az emailmarketing.