Mától vadonatúj, glutén-, laktóz- és cukormentes málnás csokitortát is választhatunk a McCafé pultjából. Annak ellenére, hogy ehhez a világ legismertebb gyorsétterem-láncának valamelyik üzletébe kell belépnünk, a termék vérbeli kisvállalkozói siker.

A Cake Shop rekord idő alatt vált a főváros egyik kedvenc cukrászdájává. Az elszánt kisvállalkozás portréját ősszel olvashatták az Üzletrészen. Legújabb, „mindenmentes” málnás csokitortája a lehető legkevésbé kkv-s környezetben, a McCaféban debütált. A jövő hónapban második üzletét megnyitó cukrászda legújabb terméke már most nagyon sikeres: egy nemzetközi lisztérzékeny szövetség is felfigyelt az új tortára.

Sallay Fanni ügyvezetővel, a Cake Shop tulajdonosával fejlesztésekről és a multival való együttműködésről beszélgettünk.

Sallay Fanni, a Cake Shop alapító-tulajdonosaFotó: Polyak Attila - Origo

Mi adta az ötletet a legújabb recepthez?

Nagyjából másfél éve a McCafé beszállítói is vagyunk, és az volt a cég kérése, hogy fejlesszünk egy paleolit finomságot. Erre válaszul fejlesztettem egy többszörösen mentes süteményt. Szerencsére nem kellett kompromisszumot kötni, azonnal elfogadta a tortát a megrendelő.

Miért különleges ez a sütemény?

Szerintem tényleg nagy dolog, hogy Magyarországon eljutottunk odáig, hogy nagy rendszerben sem az olcsóbb és könnyebben járható utat keressük, ha mentes termékekről beszélünk. Csak nagyon jó minőségű alapanyagokból dolgozunk, és ebből nem engedünk. Fontos kiemelni, hogy a torta nem úgy készült, hogy a receptből kihagytunk egyes hozzávalókat, hanem a legelejéről indultunk, ezért teljes és harmonikus az ízvilága.

A tetőtől-talpig mentes tortából nem egyszerűen kimaradtak a hagyományos alapanyagok, ez egy teljesen új konstrukcióFotó: Zirig Árpád - Táfelspicc

A McCafé pultjában nem látható, hogy a süteményeket a Cake Shop készítette. Ez hogy érinti?

Valóban nem látszik a nevünk, de mivel beszállítói vagyunk, talán nem is fontos helyben kiemelni. Nyíltan vállalja egymást a két üzlet, mi gyakran fejlesztünk nekik. A Cake Shopnak azért jó ez az együttműködés, mert így Budapest több pontján és vidéki városokban is megtalálhatók a termékeink. A McCafénak pedig az nyereség, hogy magas minőségű süteményeket tudnak kínálni a vendégeknek.

A fejlesztés folyamatosFotó: Polyak Attila - Origo

Milyen gyakran fejlesztenek?

Folyamatosan új dolgokkal kísérletezünk. Ez azért jó és szükséges, mert mozgásban tartjuk magunkat és az édességipart is. Tehát a mi újításaink a versenytársakat is mozgásra késztetik, és ez az ágazatra nézve is pozitív hatású.