Hogyan hat a cégekre a Facebook újítása?

Vágólapra másolva!
Nem kell már sem másolni, sem kikattintani, ha épp a Facebookon olvasnánk híreket: a nagy portálok cikkei mostantól teljes terjedelemben és közvetlenül a hírfolyamunkban jelennek meg.
Vágólapra másolva!

A fotókat ezentúl böngésző helyett rögtön a cikkben lehet nagyítani, ahogy a videók sem külső alkalmazásban indulnak el, írja az Origo. Maga a Facebook azzal indokolja a változtatásokat, hogy a megosztások zöme friss hír, de a betöltés nyolc másodpercet vesz el az életünkből, amihez már messze túl türelmetlenek vagyunk.

Az Instant Articles persze – mint a facebookos fejlesztések többsége – óvatosan nyit: még csak iPhone-ra, még csak az Egyesült Államokban, még csak négy napilap írásaiból szemezve elérhető. Kezdetben a partner napilapok számát bővítik majd, aztán továbbfejlesztik más platformokra az alkalmazást.

Lévai Richárd Facebook-szakértő szerint akkor is fontos foglalkozni a változással, ha a magyar felhasználókat vélhetőleg még jó ideig nem érinti. „Nem ez az egyetlen példa arra, hogy a Facebook funkciókat vesz át a weboldalaktól – mondja. – Eddig arról szólt a folyamat, hogy a portálok a saját weboldalukra vitték a tartalmat a közösségi oldalról, ahol aztán saját reklámot tudtak nyújtani. És azt is tesztelik, hogy egy termék vásárláshoz ne kelljen kimenni a hírfolyamból, hanem ott tudjuk befejezni a fizetést. Mindebből az látszik, hogy a Facebook egyre nagyobb kontrollra törekszik.”

A szakértő hozzáteszi, ennek előnye is van: talán szívesebben olvasunk végig egy cikket, ha nem kell hozzá platformot váltani, és lehet, hogy szívesebben vásárolunk, ha ehhez alkalmazást sem kell váltani. „A kényelmes tartalomfogyasztás és az impulzusvásárlas új időszaka érkezik” – véli Lévai Richárd, és hozzáteszi, ezzel a függőség is növekszik, ami hosszú távon veszélyt jelent a cégeknek. „Nem szabad a többi csatornát feláldozni a Facebook oltárán” – mondja.