Nem lesz egyszereplős az apróhirdetési piac

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
A Jófogás felvásárolta, majd múlt hétfőn végleg lekapcsolta a korábbi versenytársát, az OLX-et. Ez több százezer felhasználót érint, akiket most a Jófogásra irányítanak át. A Vaterának azonban komoly tervei vannak, így várhatóan nem válik egyszereplőssé – szerintük most sem az – az ingyenesnek mondott apróhirdetési piac.
Vágólapra másolva!

A két nagy apróhirdetési oldal egybeolvadása után sem lesz egyszereplős a piac – legalábbis Szanitter Áron, a Vaterát is tulajdonló Allegro Group ügyvezető igazgatója szerint. A „Mégsem csak egy maradhat?” címmel tartott sajtóbeszélgetésen elmondta, ugyan más az üzleti modell, de valójában két termék van jelen a piacon: a Jófogás, amely ingyenesnek hirdeti magát, valamint a Vatera.

Az Allegro egy ügyes testcsellel elpattintotta az OLX-et, hogy cserébe megkapja a román és a portugál piacot, mondta Kis Gergely, az eNET szakértője. Az Allegrónál – amelyhez több webáruház is tartozik – termékportfólióban gondolkodnak, ezért is indították el a Jófogással szemben a szintén ingyenes apróhirdetési portálnak szánt OLX-et, amelyet az új tulajdonos a múlt héten kapcsolt le.

Milliók vásárolnak online

2014 végén az eNET adatai alapján a rendszeresen internetezők 72 százaléka, 3,4 millió fő volt online vásárló, derült ki a sajtóbeszélgetés háttéranyagából. A fennmaradó 28 százalékból további 12 százalék vásárolt már a világhálón, azonban több mint egy évvel a felmérés előtt. Az online vásárlási lehetőséget választók számára az elsődleges szempont a kényelem, 69 százalék jelölte meg ezt fő érvként a szolgáltatás mellett. A második helyen a kedvező ár (54 százalék), aztán a házhozszállítási lehetőség (49 százalék), míg a negyediken az árösszehasonlítás (47 százalék) szerepelt.

Szanitter Áron szerint az elmúlt években parkolópályára tett Vatera felfuthat, mert lehet, hogy sokan nem fogják szeretni a Jófogást.

Ismét a pénz kerül előtérbe

Az ügyvezető szerint év végéig kiderül, hogy melyik üzleti modell működik Magyarországon rentábilisan. Mint mondta, a Vatera eddig is pozitívan ment, míg a Jófogás évi közel egymilliárdos veszteségeket könyvelhetett el.

Ha ingyen van, akkor kell!

Korábban a Jófogás az OLX elleni versenyben bevezette az ingyenes házhozszállítást is. Ezzel kapcsolatban Kis Gergely azt mondta, hogy a felhasználóknak, a potenciális vevőknek „ami ingyen van az kell, ha pedig nincs ingyen, akkor már nem annyira”.

Szanitter Áronnal áprilisban az Origo készített interjút, amiben a kétszereplőssé váló piac mellett arról is beszélt, hogy megszűnnek az irdatlan mértékű reklámköltések.