Ezek voltak a legnépszerűbb műszaki cikkek az év elején

2015.05.19. 11:29

A tartós műszaki cikkek értékesítése komoly növekedést ért el 2015 első negyedévében. A növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és háztartási nagygépek adták, de az információs technológia és a szórakoztató elektronika is tudott erősíteni.

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 első negyedévében 11,1 százalékkal nőtt 2014 azonos időszakához képest, tájékoztat közleményében a GfK piackutató.

A szárítógép a slágertermék

2015 első negyedévében tovább folytatódott a háztartási nagygépek szektorának növekedése, az előző év azonos időszakához képest 23,1 százalékos bővülés látható a piacon. A szárítógépek továbbra is slágerterméknek mondhatók, ez a szegmens érte el a legnagyobb növekedést, de a hűtőcsereprogramnak köszönhetően a hűtők és a fagyasztók értékesítése is jelentősen meghaladta az előző év első negyedévét, írja a Gfk.

Senkinek sem kell butatelefon 

A mobiltelefonok hazai piacán az év első negyedévében folytatódott a korábban kezdődött dinamikus fejlődés: ez 22,1 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a teljesítmény kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, a GfK adatai szerint a hagyományos telefonok már inkább lefelé húzzák a szektort. Az okostelefonok iránti fokozott keresletet jól mutatja, hogy értékben az összes eladott telefonkészülék 95 százaléka volt ilyen eszköz.

Kevesebb vasaló fogyott

A háztartási kisgépek szektora az első negyedévben mindössze 4,8 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Csökkenés tapasztalható az étel-előkészítés árucsoportban, illetve a kenyérpirítóknál, a vízforralóknál és a vasalóknál, míg a porszívók értékesítése csak minimálisan haladta meg az előző év azonos időszakáét, tájékoztat a GfK. A kávéfőzők és a szájápolási termékek viszont kétszámjegyű bővülést tudhatnak maguk mögött az év első három hónapjában.

A kávéfőzők jól kezdték az évetForrás: kaveklub.postr.hu

Népszerű a nagy TV

A szórakoztató elektronikai piac 2015 induló negyedévében 16 milliárd forintos forgalmat generált, ami 2,2 százalékos előrelépést jelent. Bár összességében a piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, a nagy képernyős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen: minden ötödik értékesített televízió 46 colos vagy annál nagyobb képernyővel rendelkezik. A tévén kívül a hangprojektor és az autóhifi tudott erősíteni a dokkolós házimozirendszerekkel együtt.

Az egerek pozitívan zártak 

Az IT termékek magyarországi értékesítése 2015 első három hónapjában minimális - 1,3 százalékos - emelkedést mutatott. A szektor bővülése elsősorban a tabletek jó teljesítményének köszönhető, amely még mindig nem érte el a telítődési pontot, bár a növekedés már veszített a dinamikájából, figyelmeztet a GfK. A tabletek mellett pozitívan zártak még a monitorok, billentyűzetek és egerek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK