Orbán Viktor miatt nem járhatnak rosszul a felcsútiak

2015.05.22. 12:57

A mostani fejlesztési időszak az utolsó esélye Magyarországnak, hogy olyan gazdaságpolitikát rakjon össze, amellyel 2020 után saját erőből tudja finanszírozni fejlesztéseit. A kormány azzal is számol, hogy a nettó befizető, gazdagabb államok közül egy vagy akár több is is kiléphet az unióból. Ha maradnak is, azt biztosra veszik, hogy ennyi külső forrás nem lesz: 2014–2020 között 12 ezer milliárd forintot költhet fejlesztésre Magyarország. Minderről Csepreghy Nándor helyettes államtitkár beszélt a P+ TV-nek adott interjújában, szóba került az Altus-ügy, és a Felcsút-Alcsútdoboz között tervezett kisvasút ügye is. 

Az Altus-ügy, az M4-es autópálya építésének leállítása, a gazdaságfejlesztési programok felfüggesztésének feloldása is téma lesz Lázár János miniszter júniusban esedékes brüsszeli látogatása során, mondta Csepreghy Nándor helyettes államtitkár a P+ TV-nek.

A helyettes államtitkár szerint az uniót olyan kihívások terhelik, amelyek megkérdőjelezik a közös fejlesztéspolitika jövőjét 2020 után. Ide értendő a britek esetleges kilépése az EU-ból, vagy éppen az, hogy a nettó befizető, gazdagabb államok nem akarják tovább finanszírozni a kelet-közép-európai államok fejlesztését. Magyarországnak ez az utolsó lehetősége, amikor ekkora értékben tud külső forrásokat behozni saját fejlesztésre, ezért a 12 ezer milliárd forint hatvan százalékát gazdaságfejlesztésre fordítják. 

Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkárFotó: Szabó Gábor - Origo

Gyurcsány Ferenc cége

Az Altus-ügyről a helyettes államtitkár azt mondta, a cég másfél milliárd forintos megbízásával az Európai Bizottság kistafírozta Gyurcsány Ferenc cégét, és arra kaptak megbízást, hogy a magyar fejlesztéspolitikát ellenőrizzék. Csepreghy Nándor szerint az Altus Zrt. megbízása az Európai Bizottság politikai beavatkozása, mert a magyarországi ellenzéket finanszírozza. 

Orbán Viktor kisvasútja

A felcsút–alcsúti kisvasúti beruházásnak ugyanaz az értelme, mint bármelyik kisvasútfejlesztésnek Magyarországon, mondta a helyettes államtitkár.

A régi nagyvasút helyére épülne a kisvasút a felcsúti Pancho Aréna és az Alcsúti Arborétum közéFotó: Bielik István - Origo

A 600 millió forintos beruházás nyolcvanöt százaléka – 510 millió forint – uniós forrás. Csepreghy Nándor szerint a beruházást nem önmagában kell nézni, hanem egy másik fejlesztéssel együtt, ami egy arborétum fejlesztésére vonatkozik: a kisvasút ide fog közlekedni. Abból, hogy Orbán Viktor Felcsúton lakik, a felcsútiaknak nem származhat hátránya, a beruházás az övék, nem Orbán Viktoré, mondta a helyettes államtitkár.

Részletek az interjúban:

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK