Az Audi vezérigazgatója attól tart, a jövőben a Google önvezető autói kéretlen reklámokkal bombázhatják majd az utasaikat. A Google nem kívánta kommentálni a felvetést. Az informatikai cég viszont igyekszik üzleti együttműködésre lépni a német autóipari vállalatokkal európai projektjei megvalósításához.

A jövőben a Google önvezető autói reklámokkal bombázhatják út közben az utasaikat - legalábbis ettől tart Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója. "Manapság az autó olyan, mint egy második nappali, az pedig a magánszféra része" - mondta egy autóipari találkozón.

A Google reklámokból él

A Cnet.com újságírója megkérdezte a Google-t, tervezik-e, hogy az önvezető autóikban reklámokat mutatnak vagy olvasnak be az utasoknak. A cég nem kívánta kommentálni a feltételezést.

Mindenesetre nem lenne meglepő, ha a vállalat ilyesmire adná a fejét. A Google lényegében reklámokból tartja fenn magát, ha komolyan megjelenik az autópiacon az önvezető járműveivel, nyilván igyekszik majd maximalizálni a nyereségét, hogy még több önvezető autót gyárthasson és adhasson el.

Számítanak a németekre

Az elektronikus eszközök és a szoftverek egyre nagyobb szerepet kapnak az autókban, a Google pedig szeretne együttműködésre lépni a német autógyártókkal. Ugyanazon a rendezvényen, ahol az Audi-vezér hangot adott félelmeinek, a Bloomberg szerint Eric Schmidt Google-elnök azt mondta, számítanak a német szakértelemre az európai autóipari projektjeik megvalósításában.

A Google már egy éve együttműködik az Audival, az Opellel és a Volswagennel, emlékeztetett Schmidt.

Az Audi-vezér szerint reklámokkal bombázhatja utasait a Google önvezető autójaForrás: google

Jövő a Google nélkül 

Más autógyártók, például a Toyota, a General Motors és a Peugeot Citroen eközben rengeteg pénzt fektetnek szoftverfejlesztésbe. Az Audi vezérigazgatójának megjegyzéseiből úgy tűnik, a német cég sem feltétlenül elégedett tökéletesen a Google-lel való együttműködéssel.