Ezer dollárból lett milliomos

póló, szitanyomás, Andreea Ayers
Indítsd el, növekedj, örülj neki: így hívják Ayers weboldalát
Vágólapra másolva!
Mire számítson, akinek alig van megtakarítása, egyik állásinterjúja sem sikerül, valamint várandós az első gyermekével? Az összeomlás logikus, de nem kötelező forgatókönyv. Egy nem különösebben képzett, harmincas amerikai nő például kapcsolatok és szerencse nélkül is fényes karriert hozott ki a helyzetből. Meg rengeteg pénzt. Elmeséljük a történetét.
Vágólapra másolva!

Költözés miatt hagyta ott az állását az öthónapos terhes Andreea Ayers. Ahová beadta a jelentkezését, semmi jóval nem kecsegtették, és mert korábban is gyakran vállalt másodállást, szorult helyzetében keresett valamit, amivel szívesen foglalkozik egész nap. Mivel összesen körülbelül 1000 dollárt tudott szánni a leendő cégére, a pólógyártás mellett döntött. Úgy mérlegelt, ha ekkora összeget bukik, az még elviselhető.

Hogy csináljam?

A részletek menet közben kristályosodtak ki. Sorra vette, maga csinálja-e a szitanyomást – inkább kiszervezte –, honnan rendelje meg az egyszínű pólókat – több helyről vásárolt, majd kiválasztotta, ő melyiket hordaná szívesen –, ki lesz a célcsoport – nők –, milyen feliratokat használjon – kiütéssel győztek a pozitív üzenetek. Az első készlete 96 póló volt négy különböző színben. Feliratoztatta, majd lefotózta őket, profilt készített az Etsyn, és 28 dollárért árulni kezdte őket.

Indítsd el, növekedj, örülj neki: így hívják Ayers weboldalát Forrás: http://www.launchgrowjoy.com/

Légy jelen

Egy alkalommal a terhesjógán annyira megfogta a tanára pólófelirata – „Légy jelen” –, hogy egy csapásra összeállt a kép: jógastúdióknak fogja kínálni a termékeit. A hétvégét azzal töltötte, hogy 3000 stúdió címét beszerkesztette egy exceltáblába, majd a következő hetet azzal, hogy egyenként írt nekik. A mintegy 8 dolláros költségű darabokat kedvezményesen és nagy tételben, körülbelül 14 dollárért kínálta. Egy hét alatt megtérültek a költségei, még nyereséget is elkönyvelhetett, és megrendelte a következő adagot.

A története érdekessége, hogy ez itt nem a hepiend, hanem a valódi üzlet kezdete.

Szintlépés

A 2007-ben alapított és hólabdaként növekvő pólóbiznisz az első évben 124 ezer, hamarosan 160 ezer dolláros forgalmat hozott, Ayers ebből 3 ezertől 10 ezerig terjedő osztalékot engedhetett meg magának, amíg 2011-ben, közvetlenül a harmadik gyermeke megszületése előtt el nem adta a cégét. Addigra kisebb médiasztár lett, cikkek és címlapok kerültek az önéletrajzába, és kapkodni kezdtek utána a munkaadók, de már megengedhette magának, hogy ő ne kérjen az ajánlatokból. Úgy döntött, megosztja a tapasztalatát: havi 500 dollárért mentorálásba fogott. De háromgyerekes anyukaként már a havi öt ügyfél is hamarosan meghaladta az erejét. Így online kurzusokra váltott. „Hiszen többé-kevésbé mindenki ugyanazokra a részletekre volt kíváncsi” – magyarázza.

A pólóüzlet fejlődését részletről részletre leírta a blogján, a feliratkozóiból pedig adatbázist épített, ezeknek az embereknek 47 dollárért kínálta az online oktatást. A kétszázas listáról ötven ember jelentkezett, ami az ötletgazdát lepte meg a legjobban. Ezen felbuzdulva összeállított egy exkluzív anyagot videóoktatással és partnerprogram-tudnivalókkal. Ez már 800 dollárba került és első körben 60 érdeklődőt talált meg. A kurzusokon kívül 125 dolláros havi tagságért kínál lehetőségeket média-megjelenésre ezen az oldalon, illetve előadásokkal roadshowzott, elég széles skálán mozgó (200-tól 10 000 dollárig terjedő) honoráriumért.

Minőségi idő

Andreea Ayers ma heti körülbelül 25 órát dolgozik, munkatársai – egy asszisztens, egy tervező, egy szövegíró és egy videós – mind online vesznek részt a napi ügymenetben. Éves bevétele mostanában 220-240 ezer dollár, ebből körülbelül 10 ezret visz haza havonta. Szívesen és okkal áradozik arról, milyen könnyű ezt a munkát harmóniába hozni a magánéletével: a férje maradt otthon a gyerekekkel, és ilyen beosztással ő is meg tudja engedni magának a minőségi időt a családjával.

Aki kedvet kapott Andreea Ayers rendhagyó módszereihez, annak ezt tanácsolja: „Ne csak az életformánkat találjuk ki, azt is pontosan gondoljuk át, mennyit akarunk keresni vele. Ez nagyon fontos. Úgysem létezik annyi pénz, amennyi ne találná meg a helyét a vállalkozásban. Ha viszont prioritássá emeljük a saját nyereségünket, az kifejezetten erős motiváció. Aki napról napra öli a cégébe a forrást és az idejét, de nem látja a megtérülést, könnyen kiég és megbánja, hogy egyáltalán belevágott. Márpedig ez volna a lehető legrosszabb forgatókönyv.”

(Via)