Nagy a titkolózás a Google Shopping körül

Google Shopping
Vágólapra másolva!
Egyfajta harmadik megoldást kínál a Google Shopping a fizetett hirdetések és az organikus találatok között, bár sajnos egyelőre nem nekünk. A szakember szerint minden bizonnyal annak is eljön az ideje, hogy a magyar felhasználók elérjék a szolgáltatást, de hogy mikor, annak nincs jele.
Vágólapra másolva!
Forrás: Google

A Google Shopping mint hirdetés lényege, hogy a keresési hálózaton megjeleníti a Google a hirdető termékeit az organikus találatok fölött, a szabvány hirdetésektől elkülönítve, kezdi Fehér Márton Google-szakértő. Ezzel a felhasználói keresésekhez kapcsolódó, megvehető termékeket emeli ki a saját rendszerébe feltöltött termékek közül. Képpel, árral, rövid leírással együtt.

Miről van szó?

A Google Shopping gyakorlatilag óriási virtuális piactér, ahová a kereskedők feltölthetik az áruikat leírással, képpel, árral. A Google kereshetővé teszi ezeket a termékeket, illetve összehasonlíthatóvá teszi az árakat a különböző kereskedők között. A termék kiválasztása és az ár-összehasonlítás után már a kereskedő weboldalára irányít minket a rendszer, ott tudjuk folytatni a vásárlást. Ezt a rendszert fogja majd nálunk is a Google beintegrálni a megszokott keresőfelületbe.

Mi még csak külföldre célozhatunk

„Egyelőre Magyarországon nem jelennek meg a Google Shoppinghoz köthető megjelenések, azaz termékinformáció-hirdetések, ezért a magyar hirdetők még nem használják hazai piacra ezt a megoldást – mondja Fehér Márton. – Több országban azonban teljes vagy részleges funkcionalitással elérhető. Ezek Ausztrália, Brazília, a Cseh Köztársaság, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Japán, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svájc, Ausztria, Belgium, Dánia, India, Kanada, Lengyelország, Mexikó, Norvégia, Oroszország, Svédország, Törökország. Azt nagy titkolózás övezi, hogy a Google mikor akarja ezt bevezetni a magyar piacon. Megjegyeznénk azonban, hogy a fenti országok felhasználóira célozva jelenleg is futtatható ilyen hirdetés Magyarországról, csak a hazai közönségnek nem jeleníthetők meg termékinformáció-hirdetések.”

Mit várunk a Google Shopping megjelenésétől?

Fehér Márton szerint ezzel az ár-összehasonlító oldalakat szorítja meg a Google, piaci részt vesz el tőlük, jelentősen csökken a szerepük. Ma ugyanis aki vásárolni készül, általában a Google-ból tájékozódik, így hoz döntést. Márpedig a keresések után megjelenő találati listákon látványos megjelenéseket fognak kapni a Google saját rendszerébe feltöltött termékek.

A webáruházak egyik hangsúlyos látogatói forrását jelentő organikus találatok még jobban háttérbe szorulhatnak, ha a Google egyre nagyobb felületet biztosít a találati listákon a hirdetéseknek, köztük a termékinformáció-hirdetéseknek.

Mi az ellenszer?

„Ha bevezetik, nem érdemes háborogni ellene, inkább az elsők között kell kiaknázni a lehetőségeket. Tekintsünk újabb lehetőségként, újabb látogatói csatornaként a Google Shoppingra” – tájékoztat a szakember.