Több mint 200 milliárdból köthetik össze a 2-es metrót a HÉV-vel

Vágólapra másolva!
A 2-es metróvonal és a Gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításáról szóló projekt megvalósításának koncepcióját is tárgyalhatja kedden a Fővárosi Közgyűlés. Az előterjesztéshez mellékelt több mint ötszáz oldalas megvalósíthatósági tanulmány szerint a projekt összköltsége kétszázmilliárd forintnál is több.
Vágólapra másolva!

A fejlesztés révén egy egész agglomerációs térség, valamint Budapest keleti területe nagy részének gyors és átszállásmentes kapcsolatot tud majd biztosítani, írták. A javaslat szerint a további tervezési munkákra a fővárosi önkormányzat 2016-ban és 2017-ben maximum 1-1 milliárd forint forrás biztosítását látja lehetségesnek.

A fejlesztéssel érintett területen 130 ezer ember él, közülük napi körülbelül

40 ezer utasnak fog érezhető menetidő-csökkenést eredményezni a projekt.

Az agglomerációs forgalom több mint tizedét érinti

Közvetlen hatásterülete az északkelet-magyarországi közlekedési folyosóban helyezkedik el, amely Budapest második legforgalmasabb elővárosi tengelye, az összes napi utazás száma egy irányban körülbelül 73 ezer fő, ami a teljes budapesti agglomerációs forgalom 12 százalékát teszi ki, olvasható a megvalósíthatósági tanulmányban.

Az Örs vezér terén köthetik össze a metrót a HÉV-vel Forrás: MTI/Jászai Csaba

A fejlesztés eredményeként, a metró és a HÉV összekötésével

megszűnik az átszállási kényszer

Budapest számos városrésze felé, amelyeket ma csak egy vagy két átszállással lehet elérni. A H8-as HÉV vonalán a mértékadó követési idő csökken, az Örs vezér téri átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható Gödöllő és a Déli pályaudvar között. A menetidők jellemzően körülbelül 30 százalékkal csökkennének.

Csökkenhet a menetidő Forrás: MTI/Jászai Csaba

A gyors és megbízható rendszer létrehozásával az autóforgalom is csökkenhet, a torlódások és a környezetterhelés mérséklődhetnek, olvasható a tanulmányban.