Olcsóbb is, meg drágább is a négydecis dobozos sör

Heineken, sör
Vágólapra másolva!
Új, négydecis sörösdobozokat vezet be a Heineken Hungária, ez a Heineken, a Soproni és a Gösser márkákat érinti. A kisebb kiszerelések olcsóbbak lesznek, bár a doboz fix költségei miatt a literenkénti egységáruk magasabb lesz. A cég szerint szó sincs burkolt áremelésről. Tavaly az üveges söröknél vezettek be a félliteresnél kisebb kiszereléseket, azt a vásárlók jól fogadták, a Heineken eladásai 20 százalékkal nőttek.
Vágólapra másolva!

Kisebb, négydecis sörösdobozokat dob piacra a Heineken Hungária. Ezek mellett maradnak a régi, félliteres dobozok is, a változás a Heineken, a Soproni és a Gösser márkákat érinti.

Jan-Willem Van Wensem marketing- és trade marketing igazgató az Origónak azt mondta, hogy ez nem jelent burkolt áremelést: a kisebbek dobozok olcsóbbak lesznek, mint a nagyobbak, bár a literenkénti egységár valamivel magasabb lesz a kisebb dobozok esetében.

A doboz fix költségei

Ennek az az oka a Heineken szerint, hogy

a dobozok előállítási költségei és adóterhei nem az űrtartalommal arányosan változnak.

A dobozok fix költségei miatt a literenkénti egységár nő, de a kisebb kiszerelés ára alacsonyabb lesz, mint a nagyé.

Jön a négydecis dobozos Heineken Forrás: 123rf.com

A Heineken csak ajánlja az árat

Legalábbis, ami az ajánlott árat illeti.

A végső fogyasztói árat a kereskedők határozzák meg, ahogy majd minden termék esetében.

Tulajdonképpen a kereskedő annyiért adja a terméket, amennyiért akarja, illetve amennyiért tudja. A Heinekennél úgy látják, idő kell ahhoz, amíg mindenhol egyértelműen beáll az új kiszerelések kiskereskedelmi ára.

Egyszer már bejött

A méretcsökkentés egyébként egyszer már bejött a Heineken Hungáriának: 2014-ben a Heineken márka üveges változatainál vezettek be félliteresnél kisebb kiszereléseket. Ebben az évben a márka eladásai 20 százalékkal nőttek, tudtuk meg a cégtől.

Inkább egy kisebb Heinekent vesz

A Heneikennél fókuszcsoportos és kérdőíves kutatásokat végeznek, ezenkívül természetesen a külföldi trendeken is rajta tartják a szemüket. Ezekből arra jutottak, hogy

a fogyasztók sokszor szívesebben megveszik a kisebb kiszerelést olcsóbban, még ha a literenkénti egységár magasabb is.

Illetve sokan szívesebben vesznek ugyanannyi pénzért inkább mondjuk négydecis Heinekent, mint félliterest valami alacsonyabb árkategóriájú sörből.

Sok vevő inkább vesz kisebb Heinekent, ha ugyanannyiba kerül, mint másmilyen sörből a nagyobb Forrás: Heineken

A vevők igénylik a változatosságot

A kisebbet olcsóbban elven kívül a fogyasztók egyre jobban igénylik a változatosságot a cég szerint. Ez egyformán igaz a termékválasztásra (márka, íz) és a kiszerelések sokszínűségére.

– állítja Jan-Willem Van Wensem. Mára ez teljesen megváltozott, vannak már 0,25 literes, 0,33 literes és 0,4 literes üvegek, 0,5-ös és 0,4-es dobozok és 2 literes PET-palackok.

Változatos kiszerelések

„A fogyasztók már nem csak a félliteres söröket keresik, hanem nyitottak a kisebb, változatos kiszerelésekre. A magyar sörgyártók azt gondolták, hogy a fogyasztók egy alkalommal egyszerre fél liter világos sört szeretnének meginni, holott

– mondja a marketingigazgató.

Egyre népszerűbbek az ízesített sörök Forrás: Origo

A fogyasztók érdeke

Az Origo olvasói egyáltalán nem fogadták jól, amikor arról írtunk, hogy a Coca-Cola 1,75-ösre cseréli a 2 literes, és 2,25-ösre a 2,5 literes palackjait. Ezért megkérdeztük a Heineken marketingigazgatóját, nem tartanak-e negatív reakcióktól. Azt válaszolta,

a vásárlóknak végső soron a megfelelő választék a fontos.

Azzal, hogy a Heineken kisebb kiszereléseket is bevezet, a változatosságot növeli, ezzel a fogyasztók érdekét szolgálja.

Szavazzon!

Ön szerint jó, hogy lesz négydecis dobozos Heineken, Gösser és Soproni?