Eláruljuk, mire használják a magyarok a Facebookot

facebook mobil közösségi oldal
A man check his facebook on his smart phone with a message reading "error loading news feed" on the skytrain (bts) in Bangkok on May 28, 2014. Facebook users in coup-rattled Thailand reacted with alarm when they were suddenly unable to access the popular social networking site, but the junta quickly denied imposing a block. AFP PHOTO/ Nicolas ASFOURI
Vágólapra másolva!
Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka látogatja a közösségi oldalakat kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a Randstad Award globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon.
Vágólapra másolva!

A 23 országot lefedő, reprezentatív felmérés szerint világszerte átlagosan csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre.

Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.

Elsősorban a Facebookon keresnek munkát a magyarok, a LinkedInre tízből csak egy álláskereső lép be Forrás: PhotoAlto/Gérard Launet

A kutatás eredményei azt tükrözik, hogy globális szinten és Magyarországon egyaránt

a Facebookot választja a legtöbb álláskereső.

Elmaradnak a juttatások

A felmérés szerint az alkalmazottak gyakran cserélik munkahelyüket, a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő évben. Az új álláskeresők válaszai alapján a munkavállaló leggyakrabban azért vált, mert

túl alacsonynak tartja a fizetését,

ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi.

Nincs magánélet

A kutatásból kiderül az is, hogy az alkalmazottak számára - munkahelyük megtartásakor - a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint

a rugalmas munkavégzés a legfontosabb,

ezt követi a közvetlen felettessel való kapcsolat.

A magyar férfiak többsége az autóiparban helyezkedne el Forrás: MTI/Krizsán Csaba

A Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés szerint a magyar férfiak az autóiparban, a nők legszívesebben szolgáltató vállalatoknál, azaz a napi fogyasztási cikkekhez kapcsolódó vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának.