Az akciók többsége ráfizetés a multiknak

2015.07.02. 10:46

Tízből hat kiskereskedelmi akciót veszteséggel zárnak az élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot gyártó vállalatok, derült ki egy felmérésből.

A kiskereskedelmi akciók többségére ráfizetnek a cégek, ugyanis tízből hat kiskereskedelmi akción buknak vállalatok, írja a Nielsen nemzetközi kutatására hivatkozva Pénzcentrum.

A felmérésből az is kiderül, hogy sok világcég – köztük kozmetikai óriásvállalatok és élelmiszermultik – árbevételének 20 százalékát eladásösztönző akciókra fordítja.

Árérzékeny magyarok

„A magyar vásárlók is sok promócióval találkoznak, és még mindig érzékenyebbek rájuk, mint az európai átlag” – idézi a portál Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét.

Ráfizetnek az akciókraForrás: AFP/Lionel Bonaventure

Átlagosan három-négy különböző üzletben intézik a bevásárlást, de a vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlóknak, minden harmadik ember hajlandó boltot váltani az akciók miatt, sokan pedig kedvenc boltjukban keresik az árengedményeket, derült ki a kutatásból.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK