Ezt a 10 szót sose használja a LinkedIn profilján

LinkedIn
LinkedIn. A Linkedin a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata.
Vágólapra másolva!
Ma mintegy 600 ezer magyar felhasználó rendelkezik LinkedIn profillal. Van, aki itt keres új állást, vagy épp új kollégát. Éppen ezért fontos, hogy csakúgy, mint az önéletrajzban, a profilon se használjunk kliséket.
Vágólapra másolva!

Amikor leírja a szakmai tapasztalatait és jelentkezik egy munkára, akkor a potenciális munkaadó nyilván tudja, hogy ön motivált. A Fast Company a LinkedIn platformján használt legelcsépeltebb szavakból állított össze listát. Nemzetközi merítéssel.

A lista:

  1. Motivated (motivált)
  2. Passionate (szenvedélyes)
  3. Creative (kreatív)
  4. Driven (ambíciózus)
  5. Extensive experience (tapasztalt)
  6. Responsible (felelősségteljes)
  7. Strategic (átgondolt)
  8. Track record (nagy múltú)
  9. Organizational (szervezeti)
  10. Expert (szakértő)
A Linkedin a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata Forrás: www.flickr.com

Szakember szerint

A LinkedIn vállalati kommunikációs igazgatója, Catherine Fisher szerint ezek egyszerű szavak, és az emberek próbálják kitalálni, vajon milyen személyiségjegyeket keresnek a vezetők. Azt tanácsolja, hogy ezeket a hívószavakat inkább ne használja senki, mert értelmüket vesztették, és sablonosak, mert mindenki ezt közli magáról. Sőt, a szinonima szótár segítségét sem javasolja, szerinte a képek beszédesebbek, mint egy melléknevekkel teletűzdelt lista. Szerinte

ne beszéljünk arról, hogy motiváltak vagyunk, hanem bizonyítsuk.

Ha feltöltünk néhányat a munkáink közül, és azt írjuk hozzá, hogy ezeken a kampányokon dolgozott, méghozzá örömmel, az ugyan azt jelenti, mintha leírnánk a motivált szót, csak annál sokkal többet ér.

A fotó hatalma

A képek sokkal jobban felkeltik az emberek figyelmét, és jobban emlékeznek is rá. Fisher arra buzdít mindenkit, hogy használjunk fotókat, videókat, ezekkel illusztráljuk aktuális munkánkat. Amikor egy vezető megnézi a hasonló tapasztalatokkal és felsorolt erősségekkel rendelkező jelöltek profilját, és a képek valóban azt mutatják, hogy eredményes a munkájában, akkor egyértelműen felé billen a mérleg. A szakember szerint az is fontos, hogy mit írunk a képekhez, azok is legyenek eredeti és valós megnyilvánulások.

Naprakész

A legjobb módja, hogy magunkra irányítsuk a figyelmet a LinkedInen, ha a profilunk nem statikus dokumentum. Fisher azt hangsúlyozza, hogy ez nem az a hely, ahol csak a szakmai tapasztalatot osztja meg az ember, hanem lehet tartalmakat közzétenni, véleményezni azt az iparágat, amelyben dolgozunk, és az arról szóló híreket. Ezek azok a dolgok, amelyek valójában megmutatják, hogy milyen színes egyéniségek vagyunk, akik ráadásul értik is a munkájukat.