Mutassa meg munkatársainak a vállalati célok iránti elkötelezettségét, és biztasson erre másokat is. Fontos fenntartani az önazonosságot, ne engedje, hogy a munka feleméssze a személyiségét. Így a munkáltató is rájön, hogy az ön személye és munkája nem választható külön. Gyakori hiba, hogy a félünk attól, veszélybe kerül az állásunk, ez pedig akadályozza a teljesítményt. Legyen B terve vészhelyzetre. Ez önbizalmat és rugalmasságot ad – írja az Entrepreneur.
A határidők pontos betartása, a megbeszéltek szerint precízen elvégzett feladatok mind felelősségteljes munkatársra vallanak, aki tartja a szavát. Ha egy határidő ésszerűtlen, vagy teljesíthetetlen, akkor tapintatosan ugyan, de érdemes jelezni ezt annak, aki az időpontot kitűzte.
Aki hajlandó beismerni a hibáit, de nem azokra koncentrál, az hiteles ember lesz a kollégái szemében. Tipp a főnöknek: az emberek általában nem tisztelik a bizonytalan vezetőt, de
ha megmutatja az emberi oldalát, hogy ön sem mindenható (és nem is hiszi azt magáról), az megbecsülést vált ki a munkatársakból.
Fontos szem előtt tartani, hogy mindenkinek más a tanulási- és munkatempója. A kis előrelépéseket is érdemes észrevenni és elismerni. Ha türelmes a munkatársaihoz, akkor az a bizalom jele is egyben: bízik kollégájában, alkalmasnak tartja a rábízott feladatokra. Azt tiszteli az ember, akihez problémáival, kérdéseivel félelem nélkül fordulhat.
Tény, hogy nem lehet minden munkatársat szeretni, de a tisztelet mindenkinek jár. Nagyon gyorsan változnak a dolgok a vállalati világban:
aki ma beosztott, lehet, hogy holnap felettes lesz.
Vagy az is lehet, hogy kollégája később olyan cégnél fog dolgozni, amely a jövőben önnek is hozhat üzleti hasznot.
Ha vezető, akkor tájékoztassa a dolgozókat a szervezeti változásokról, és ezek hatásairól. Ösztönözze a munkavállalókat, hogy kérdezzenek és tájékozódjanak, mi történik a vállalaton belül. Ha beosztott, akkor avassa be vezetőjét, hogy munkája során milyen szervezeti nehézségekkel küzd nap mint nap.
Az elismerés amellett, hogy növeli a szakmai önbizalmat, arra ösztönzi az embert, hogy keményebben dolgozzon, új feladatokat vállaljon, és fejlessze készségeit.
Ha épp kritizálni kell a kolléga munkáját, akkor is érdemes dicsérettel kombinálni.
Ez azt mutatja, hogy ön bízik saját képességeiben, tudja kezelni a felmerülő helyzeteket, és még szívesen meg is osztja tudását és a fontos információkat a munkatársaival. Ha valamire nem tudja a csapat a választ, akkor együtt keressék meg a megoldást, hiszen közös érdek a tanulás. A vállalat sikerében mindenki szerepet játszik.
Megjelenésével is képviseli a céget. Ruházata mindig legyen rendezett, hiszen már az
sokat leárul a vállalkozásról, annak szervezettségéről, rendjéről, profizmusáról.
Egy csapzott szakember láttán nehezen hiszi el az ügyfél, hogy egy jól működő cég munkatársa.
Az utolsó tanács: aki szeretne tiszteletet kivívni munkatársai körében, a céges bulikon lehetőleg mértékkel fogyasszon alkoholt. Bármennyire is a szórakozás a célja, akkor is munkával kapcsolatos esemény.