A kormány nagyon örülne, ha többen használnák a 4-es metrót

KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ metró SZEMÉLY utas utastér Budapest, 2014. március 28.
Utasok a 4-es metrón a megnyitás után 2014. március 28-án. A kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között épült vonalat délelőtt avatták fel.
MTI Fotó: Beliczay László
Budapest, 2014. március 28. Utasok a 4-es metrón a megnyitás után 2014. március 28-án. A kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között épült vonalat délelőtt avatták fel. MTI Fotó: Beliczay László
Vágólapra másolva!
A kormány reméli, hogy a fővárossal közös, a 4-es metróhoz kapcsolódó közlekedési fejlesztéseknek köszönhetően tovább nő a metró utasszáma a következő években, mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.
Vágólapra másolva!

Becsey Zsolt elmondta, hogy 2014 tavaszán körülbelül 100 ezres utasszámmal kezdett el működni a 4-es metró, amely év végére 160 ezerre nőtt. Szerinte ez az utasszám idén is tartható.

Az államtitkár közölte, hogy az év végén lezárják az ideiglenes működést a 4-es metrónál,

megszülethet a metró végleges működési engedélye,

ami több technikai pozitívummal jár majd. Erre példaként említette, hogy megszűnik a vezetői felügyelet a 4-es metró szerelvényein.

Többe kerül, de nem drágul a metró

A tavaly március végén átadott 4-es metró költsége az eredeti tervekhez képest mintegy háromszorosára nőtt, de a 452 milliárd forintos keretösszegbe még belefér, hogy az átadás után több mint egy évvel is még pluszköltségek merülnek fel.