2020-ig ezermilliárd forintot költhet a kormány vasútfejlesztésre, ebből a nemzetközi TEN-T hálózat (transzeurópai közlekedési hálózat) 800 kilométer hosszban újul meg.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára közölte, ezek lesznek a legfontosabb szakaszok, amelyeket felújítanak: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása.

Kevesebb adósság

Szintén kiépítik a GSM-R kommunikációs rendszert 2554 kilométeres szakaszon, 450 kilométernyi vonalat villamosítanak. 2018-ig 400 kilométeren valósul meg átfogó pályarekonstrukció.

A MÁV új és régi vonataiFotó: Tevan Imre - Origo

Az államtitkár elmondta azt is, a MÁV adóssága 2002-ben 27 milliárd forint volt, ez 2010-ben megközelítette a 300 milliárd forintot. Múlt év végére - a 108 milliárdos állami adósságátvállalás eredményeként - 152 milliárd forintra csökkent az adósság, amely ez év végére már csak 70 milliárd forint lesz.

Az adósság csökkenését segítette a szervezeti változás is, a MÁV csoport tagjainak a száma az elmúlt 5 évben 45-ről 24-re csökkent.

Többen utaznak

A 2007 és 2009 között bezárt 39 vasútvonalból 11-et újranyitott a kormány, és 19 járaton negyedével olcsóbb tarifával lehet utazni - jegyezte meg az államtitkár. Emiatt, mint mondta, többen veszik igénybe a vasutat. Például a felújított székesfehérvári vonalon ötödével nőtt az utasok száma. Kunszentmiklós, illetve Lajosmizse felé pedig felével többen utaznak.