A svájci Aryzta AG felvásárolta az egyik legnagyobb magyar franchise-hálózatot, a Fornettit. Akkor most a Szentkirályi után ezt is elveszítettük? Mit tudunk az új tulajdonosról és a Fornetti jövőjéről?
A Fornetti szerdán bejelentette, hogy svájci-ír gyökerű Aryzta AG felvásárolta a vállalatot. A két vállalat 2015 januárja óta dolgozik együtt, és most érett meg a döntés a tulajdonosváltásról. Az ügylet okairól Palásti József alapító azt mondta, hogy a jelenlegi struktúrában a Fornetti elérte növekedése határait, és a további terjeszkedéshez tapasztalt és stabil pénzügyi háttérrel rendelkező szakmai partnerre van szükség.

Mi lesz most a Fornettivel?
Az Aryzta erősen helyzetbe hozza magát az európai piacon a felvásárlással, a Fornettit pedig a közép-kelet-európai régió piacvezető márkájává szeretné tenni és segíteni a nyugat-európai terjeszkedésben. „Az új tulajdonos már rövid távon is fejlesztéseket tervez a cégben: a következő fél évben egymillió eurót, vagyis körülbelül 300 millió forintnak megfelelő összeget fektet a termelési és logisztikai részleg megerősítésébe, és további munkatársak felvételét is tervezi” – tudta meg az Üzletrész. A Fornetti alapítója, az idén 55 éves Palásti József a jövőben tanácsadóként és márkanagykövetként támogatja a vállalat működését.
Kkv-ként kezdte
A Fornetti kisvállalkozásként indult 1997-ben, Palásti József pékmester sokéves nemzetközi szakmai tapasztalat birtokában alapította. Szakmai küldetése az eladótéri látványsütés és új fogyasztási kultúra elterjesztése volt. A hazai sikerek után megkezdte a külföldi terjeszkedést, és a 2010-es év végére több mint 2500 üzletben kínálta termékeit számos országban. A szomszédos országok mellett olyan távoli helyeken is megtaláljuk, mint Nagy-Britannia, Kanada és Kuvait. A Fornetti ma már egy 1000 partnerből álló franchise hálózat.