Az Amazon távol-keleti konkurense 3,27 milliárd dolláros forgalomról jelentett, ami az elmúlt év ugyanezen időszakában 2,54 milliárd dollár volt – közölte a CNBC. Az elsőre biztatónak tűnő számok inkább aggodalomra adnak okot, mint örömre.
Az idei első negyedévben a vártnál szerényebben – 28 százalékkal - nőtt az online kereskedőház árbevétele, ami az elmúlt három évben legkisebb ütemben bővült, amiért a kínai gazdaság lassulását teszik felelőssé az elemzők – írja a Bloomberg. Összehasonlításban az elmúlt egy év átlagos 58 százalékos árbevétel-növekedésével már szemmel látható a különbség. Az internetes kereskedelmi cég közel négymilliárd dollárnyi részvény visszavásárlásáról is döntött, amit a tervek szerint az elkövetkező két évben fog végrehajtani.
A lassulás egyik oka a piaci telitettség. A vállalat eddig kiemelten koncentrált gazdagabb kínai nagyvárosokra. A másik nehézséget az okos készülékekre irányában történő irányváltás adja. A mobil-és táblagépeken elhelyezett reklámbevételek mértéke alulmúlja az asztali számítógépeken, laptopokon megjelent hirdetésekből befolyó összeget.
Egy korábbi bejelentés szerint a következő három évben egymilliárd dollárt költenek a felhőalapú szolgáltatásuk fejlesztésére, mellyel a konkurens Amazonhoz igyekeznek felzárkózni. A kiadásnak ugynacsak fékező hatása van a negyedéves eredmények alakulására - derül ki az Equilor elemzéséből.
A részvényesek egyre rosszabb szemmel nézik, hogy a vállalatot sorozatban bíróságra citálták hamis termékeket forgalmazása miatt.
A befektetőket ugyancsak aggodalommal tölti el a kínai gazdaság vészes lassulása, ami a vállalat teljesítményére óhatatlanul is rányomja bélyegét, hiszen bevételeinek döntő hányada a kínai piacról származik. A mai gyorsjelentés napvilágrakerülése tovább gyengítette az Alibaba részvényárfolyamát. A mai kereskedés során 11 egy hónapja nem látott mélypontra süllyedt.
Ahogy arról az Investor beszámolt, az Alibaba lendülete az amerikai piacon korábban megfogyatkozott. Az online kereskedelmi vállalat június végén jelentette be, hogy a konkurens OpenSkynak adja el a 11 Main néven ismert webáruházát. Az online áruházat közel egy éve indította a kínai cég, de az erősödő piaci versenyben nem tudta megfelelő eredményességgel üzemeltetni.