A kínai óriás is aggódik

e-kereskedelem ekereskedelem
Vágólapra másolva!
Az Alibaba a mai napon tette közzé első üzleti negyedéves beszámolóját. A kínai e-kereskedelmi óriás közel milliárdos bevétel-növekedésről adott számot, még sincs oka az örömre.  
Vágólapra másolva!

Az Amazon távol-keleti konkurense 3,27 milliárd dolláros forgalomról jelentett, ami az elmúlt év ugyanezen időszakában 2,54 milliárd dollár volt – közölte a CNBC. Az elsőre biztatónak tűnő számok inkább aggodalomra adnak okot, mint örömre.

Nem jól fest

Az idei első negyedévben a vártnál szerényebben – 28 százalékkal - nőtt az online kereskedőház árbevétele, ami az elmúlt három évben legkisebb ütemben bővült, amiért a kínai gazdaság lassulását teszik felelőssé az elemzők – írja a Bloomberg. Összehasonlításban az elmúlt egy év átlagos 58 százalékos árbevétel-növekedésével már szemmel látható a különbség. Az internetes kereskedelmi cég közel négymilliárd dollárnyi részvény visszavásárlásáról is döntött, amit a tervek szerint az elkövetkező két évben fog végrehajtani.

Jack Ma, az Alibaba alapítója és vezére Forrás: Getty Images

Iránykeresésben

A lassulás egyik oka a piaci telitettség. A vállalat eddig kiemelten koncentrált gazdagabb kínai nagyvárosokra. A másik nehézséget az okos készülékekre irányában történő irányváltás adja. A mobil-és táblagépeken elhelyezett reklámbevételek mértéke alulmúlja az asztali számítógépeken, laptopokon megjelent hirdetésekből befolyó összeget.

Egy korábbi bejelentés szerint a következő három évben egymilliárd dollárt költenek a felhőalapú szolgáltatásuk fejlesztésére, mellyel a konkurens Amazonhoz igyekeznek felzárkózni. A kiadásnak ugynacsak fékező hatása van a negyedéves eredmények alakulására - derül ki az Equilor elemzéséből.

Megingott befektetői bizalom

A részvényesek egyre rosszabb szemmel nézik, hogy a vállalatot sorozatban bíróságra citálták hamis termékeket forgalmazása miatt.

A befektetőket ugyancsak aggodalommal tölti el a kínai gazdaság vészes lassulása, ami a vállalat teljesítményére óhatatlanul is rányomja bélyegét, hiszen bevételeinek döntő hányada a kínai piacról származik. A mai gyorsjelentés napvilágrakerülése tovább gyengítette az Alibaba részvényárfolyamát. A mai kereskedés során 11 egy hónapja nem látott mélypontra süllyedt.

A negyedéves eredmény hírére beszakadt az árfolyam. Forrás: Investing.com

Kifogyott a lendület

Ahogy arról az Investor beszámolt, az Alibaba lendülete az amerikai piacon korábban megfogyatkozott. Az online kereskedelmi vállalat június végén jelentette be, hogy a konkurens OpenSkynak adja el a 11 Main néven ismert webáruházát. Az online áruházat közel egy éve indította a kínai cég, de az erősödő piaci versenyben nem tudta megfelelő eredményességgel üzemeltetni.