Gyerekeknek készült képregény a vállalkozásról

2015.08.26. 15:01

Valaki szerint semmit sem lehet elég korán kezdeni. Egy ilyen elgondolás hívta életre az első képregényt, amely gyerekeknek szól a vállalkozói létről. Az ötletgazda már az általános iskolásoknak szeretné megmutatni, hogy van más lehetőség a reggel kilenctől délután ötig tartó alkalmazotti munkán kívül.

Steve Jobs és Richard Branson is voltak egyszer gyerekek, és az is benne van a pakliban, hogy épp a mi gyerekünk lesz a következő generáció egyik legsikeresebb vállalkozója. Az amerikai YourComicStory.com erre gondolva elkészítette a My First Startup (magyarul Első startupom) című könyvet, amelyből a gyerekek eltnaulhatják a vállalkozói mentalitást. 

A gyerekek szívesen olvasnak képregényeket a szuperhősökről, de vajon vállalkozókról is?Forrás: MTI/Cseke Csilla

Tényleg gyerekeknek készült

A 32 oldalas történet 8 és 12 év közötti gyerekeknek szól, és időgazdálkodást, szervezést, problémamegoldást és kommunikációt tanít. A két főszereplő, Tanya és Kevin vállalkozást indítanak, hogy legyen pénzük szórakozni. Kevin megtanulja, hogy mi kell egy ötlet megvalósításához, Tanya pedig szembesül azzal, hogy milyen nehéz megtalálni az egyensúlyt munka és magánélet között. A leckének szánt történet célja, hogy gyakorlatias és minden élethelyzetben alkalmazható tanulságokat adjon a gyerekeknek.

Kínzásnak is tűnhet ilyen komoly témákkal traktálni a gyerekeket, de a végleges termék létrehozásában a vállalkozók és közgazdász professzorok mellett gyerekpszichológusok is részt vettek. Ezt a csapatmunkát épp azért tartotta fontosnak az ötletgazda, hogy ne csak tanulságos legyen a könyv, hanem legalább annyira szórakoztató is.

A napokban Kickstarteren indítottak kampányt a készítőkForrás: YourComicStory.com

Nem cél az apáskodás

Az ötlet kitalálója, a 32 éves Dave Kieve maga is vállalkozó. Cége, a YourComicStory.com egyénre szabott képregényeket készít vállalkozásoknak, hogy azokat marketingcélokra használják. Hat hónap alatt készült el My First Startup képregény prototípusa, és 10 ezer dollárt költöttek a projektre. A napokban debütált a termék a Kickstarteren ugyanekkora célösszeggel.

 „A történet nem akar apáskodó, vagy parancsoló lenni. Ebben a korban a gyerekek tele vannak álmokkal és csodálatos ötletekkel. Aztán jönnek a felnőttek, akik mindenre azt mondják nekik, hogy nem lehet csinálni. Még azelőtt szeretnénk eljutni hozzájuk, hogy ez megtörténne” – mondta Kieve. E-booként és nyomtatott formában is árusítani szeretné majd a könyvet, illetve leghőbb vágya most, hogy az edukációs könyvek kategóriában rekordot döntsön a Kickstarteren, a jövőben pedig 10-20 ezer példányban vásárolják a könyvet.