2020-ig minden autópálya az országhatárig fog érni

Vágólapra másolva!
Ezermilliárd forintot szán a kormány közlekedésfejlesztésre 2020-ig - mondta Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. 515 kilométernyi új gyorsforgalmi út épülhet, a cél, hogy minden autópálya elérje az országhatárt.
Vágólapra másolva!

2020-ig 515 kilométernyi gyorsforgalmi út épülhet, közútfejlesztésre pedig 460 milliárd forintot fordíthatnak - mondta Szijjártó Péter a Győr határában, a várost keletről elkerülő út első, 4,4 kilométer hosszú szakaszának átadó ünnepségén.

Mint mondta, a kormány célja, hogy 2018-ra minden autópálya elérje az országhatárt. Az autópályák bővítése már tavaly elindult, 2014-ben az elmúlt 17 év legnagyobb beruházási ütemét mérték, az 5216 milliárd forintnyi beruházás 14 százalékkal haladta meg a 2013. évit, és az ország idén is versenyben vagy.

A német autógyáraknak

Szijjártó Péter hangsúlyozta: a magyar külgazdasági stratégia egyik fontos szempontja az itt termelő nemzetközi vállalatok logisztikai igényeinek kiszolgálása. Hozzátette, Magyarország vonzerejének egyik jelentős pontja, hogy sűrűn szövik át az európai közlekedési útvonalak, amelyeket azonban fejleszteni is kell.

Szintén az autóipari cégek igényeit szolgálja ki az a megállapodás, amelyet

a kormány, Győr önkormányzata és az Audi Hungaria Motor Kft. kötött a napokban.

Ennek értelmében Széchenyi István Egyetem hozzájárul, hogy a városban új felsőoktatási ipari centrum alapuljon.

Tehermentesítenék Győrt

A Győrt keletről elkerülő, 813-as út 2017 év végéig elkészül, így az M1-es autópálya eléri a 14-es utat, és megteremtődik az összeköttetés a győri és a pozsonyi ipari parkok között, amely újabb beruházásokat vonz majd a térségbe - mondta.

Az első ütemben a 4,4 kilométer hosszú szakasz az M1-es autópályát köti össze az ipari parkkal. A második ütem keretében 3,8 kilométernyi út a jövő év végére készül el, a harmadik ütem részeként pedig

5,2 kilométernyi út fog épülni és egy híd a Mosoni-Dunán 2017 év végéig.

Fekete Dávid, Győr fideszes alpolgármestere szerint a körgyűrű megépítése után kilencezer járművel kevesebb fogja majd használni a városi utakat az elkerülő elkészülte után.

85 százalékban uniós pénzből

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) kommunikációs igazgatója ismertette: a kétszer egysávos úton óránként 90 kilométeres sebességgel lehet közlekedni. Bár az autók szeptember 8-a óta használhatják, október 9-ig a gáz-és vízkiváltási, valamint tereprendezési munkálatok miatt lehet még forgalomkorlátozásokra számítani. A tavaly novemberben kezdődött munkálatok során két felüljárót, négy új körforgalmat, zajvédő falat és 1,5 kilométeren bicikliutat építettek. Az út 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai források felhasználásával épült.