Felmérések szerint minden étteremnek megérné saját applikációt fejleszteni, mindhárom platformon.

Egyre fontosabb az m-kereskedelem: online tranzakcióinkat javarészt okostelefonról bonyolítjuk, írja közleményében az éttermi alkalmazásokat fejlesztő Garson.hu. Egy Morgan Stanely kutatás eredménye szerint 2014-re elértük azt a szintet, ahol az okostelefonok világszerte átvették az uralmat a PC-ktől. Az ISQ Online és a Google jóvoltából Magyarországon is készült felmérés: a magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül ez a kütyü változtatta meg leginkább az életüket.

A mobilforgalom miatt mindenképp érdemes megfontolni az éttermi applikációtForrás: Nagy Bence

Vásárolni, szórakozni, informálódni egyaránt az appokon keresztül szoktunk: a felhasználók 89 százaléka az alkalmazásokat jobban szereti, mint a mobilra optimalizált böngészőket. Azok ugyanis lassabbak, nehezebb rajtuk navigálni, átláthatatlanabbak és kényelmetlenebbek, és általában kevésbé esztétikusak, mint az applikációk. Egy magyar okostelefon-tulajdonos egy hónapban átlagosan 3-5 appot tölt le telefonjára, az európai átlag szerint 26 alkalmazást használunk a telefonunkon, de nem ritka a száz feletti szám sem.

A Netpincér kutatásából kiderül, hogy a rendelések több mint 30 százaléka már a mobil alkalmazáson keresztül történik. Ez a szám a következő években pedig várhatóan 70-80 százalékra fog felemelkedni a Garson.hu szerint. Tekintve, hogy a vendégek több mint 80 százaléka okostelefon-tulajdonos, minden étteremnek megérné saját alkalmazást fejleszteni.

"Alkalmazásokon keresztül a mobilok rengeteg olyan funkcióját érhetjük el, amelyet egy mobilra optimalizált honlapon nem - véli Pogátsnik László online kampánymenedzser. - Az alkalmazás többek közt hozzáférhet a kontaktlistához, a kamerához, a mikrofonhoz, küldhet üzenetet, működhet interaktívan. Az már csak kreativitás kérdése, hogy ebből mit hozunk ki. Építhetünk címlistát a letöltők e-mail címéből, vagy éppen emberünk kaphat értesítést akciós menüről, abban az időpontban, amikor általában rendelni szokott."

A saját alkalmazás digitális névjegykártya, amelyet az ügyfél mindig magánál tart – véli a Garson.hu. Egy kattintással elérhető az étlap, a rendelés fizetéssel együtt alig 2 perc alatt lebonyolítható. Egy mobil alkalmazás lehet szórakoztató, egyedi kinézettel, és saját igényeknek megfelelő opciókkal. Érdemes mind a három platformon jelen lenni: 2016-ra több mint 800 millió okostelefon-használóval számolhatnak az éttermek is.