Európában is gyanús a VW

VW, Volkswagen
Volkswagen cars are parked inside the sales tower of the VW Autostadt in Wolfsburg, Germany, 12 March 2012. Volkswagen has achieved its best balance in the company's history. Photo: Daniel Reinhardt
Vágólapra másolva!
A német autógyár beismerte, hogy az emisszós adatokat megmásító szoftver az Európában értékesített autókba is "bekerülhetett". Pénteken kezdi el megnevezni a teszteredmények meghamisítóit a felügyelő bizottság.
Vágólapra másolva!

Nemcsak az amerikai piacon trükközhetett a károsanyag-kibocsátási eredményekkel a Volkswagen -mondta Alexander Dobrindt német közlekedésügyi miniszter. Nem kizárt, hogy a világon értékesített 11 millió autónál - amik a kérdéses motorral futnak - is bevetették a "trükkös" szoftvert - tudta meg a SkyNews.

Az Egyesült Államokban szerdán indítottak polgári peres eljárást a cég ellen.

Globálissá dagadt

A tengerentúlon eddig 482 ezer érintett gépjárművet hívtak vissza, és közel 18 milliárd dolláros büntetésre számíthat a gyár. Ha bebizonyosodik, hogy mind a 11 millió autónál trükköztek, akkor csak az Egyeült Királyság - Európa egyik domináns autópiaca - legnagyobb polgári peres eljárásainak sorával számolhat az autószektorban.

További fejek hullhatnak (a képen Martin Winterkorn). Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jochen Lübke

Célkeresztben a felelősök

Pénteken kezdi megnevezni a Volkswagen azokat a személyeket, akik konkrétan részt vettek az eredmények meghamisításában

- árulta el a Reutersnek két iparági forrás. A felügyelő bizottság Winterkorn utódját is nyilvánosságra hozza aznap. A világon végigsöprő botrány miatt szerdán mondott le posztjáról a VW vezérigazgatója. Sajtótalálgatások szerint a legnagyobb esélyes Matthias Müller, a Porsche AG vezérigazgatója.

Hétfőn robbant a bomba

Az autógyár olyan szoftvert telepített 482 ezer - a tengerentúli piacon értékesített - dízel járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint az amerikai tisztalevegő-törvény előírásait a 2009 és 2014 között gyártott dízel Volkswagen Jetták, Beetle-k és Golfok, a 2014-es és 2015-ös Volkswagen Passatok, valamint a 2009 és 2015 között gyártott Audi A3-asok sértik meg.

"Diszkrepenciák" lehetnek

A Volkswagen még a kedd délelőtti közleményében úgy fogalmazott, hogy a tengerentúlon megbabrált EU-6 dízelmotorral felszerelt új gépkocsik mindenben megfelelnek az előírásoknak, és a beépített szoftver semmilyen adatot sem befolyásol. "Diszkrepanciák" lehetnek azonban az EA 189 típusú motorral üzemelő járművekkel, amelyekből világszerte 11 millió fut.