A jövőben végre kedvesek lehetnek a bankfiókokban

bankfiók, bank
Budapest, 2011. december 2. Egy ügyfél intézi banki ügyeit az MKB Bank Váci utcai fiókjában, Budapesten. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
Külföldön és Magyarországon is sorra zárják be a fiókjaikat a bankok, hogy spóroljanak. A legtöbben úgy gondolják, hogy már nincs szükség a hagyományos ügyintézésre, mer úgyis el lehet mindent intézni mobilon és az interneten. McKinsey tanulmánya szerint viszont egy új trend nemsokára rákényszeríti a bankokat, hogy fiókokat nyissanak.
Vágólapra másolva!

A kisvállalkozások 4,5-szer nagyobb valószínűséggel választanak bankot a jó online platformja miatt, mintsem, hogy közel van a fiókja. De az emberek azért időről időre betérnek a bankfiókokba, hogy beszéljenek az ügyintézőkkel. Az elemzők szerint, ennek inkább pszichológiai. Könnyebben találunk megoldást pénzügyi gondjainkra miközben egy másik ember szemébe nézünk. A fizikai jelenlét sokaknak biztonságot jelent - írja a Bloomberg.

Egy ügyfél intézi banki ügyeit az MKB Bank Váci utcai fiókjában Forrás: MTI/Marjai János

A jövőben a bankok bevételeire ugyanakkor olyan startupok pályáznak, amelyeknek nincs fizikai megjelenésük. Az új környezetben tehát versenyelőny lehet a bankok számára, ha biztonságot tudnak teremteni az ügyfeleiknek a fiókjaikban. Ehhez sokkal kedvesebb, nyitottabb és segítőkészebb személyzetre van szükségük, akik nem elsősorban eladni vannak a fiókokban, hanem segíteni az ügyfelek.