A közelmúlt nagyvállalati eseményei ismételten rávilágítottak arra, hogy önmagában a megfelelési programok nem jelentenek garanciát a súlyos jogsértések megelőzésére. Csak akkor működik, ha azok párosulnak olyan érdemi megfelelési erőfeszítésekkel, amelyek beépülnek a vállalatok döntéshozatalába. Tehát az a cél, hogy a cégeket a jogszabályi megfelelések érdekébe érdemi erőfeszítésekre ösztönözzék.
A bírságenyhítéshez viszont igazolni kell, hogy a vállalkozás külső, független szervezetet vagy személyt megkeresett, és figyelembe vette állásfoglalását azoknak a reklámoknak a közzététele előtt, amelyeket a GVH jogsértőnek ítélt.
A GVH közleményében némileg módosult a bírság kiinduló összege is, így a jogsértéssel érintett áruk eladásából realizált, időarányos, a vizsgált időszakhoz és a jogsértő kereskedelmi gyakorlathoz köthető árbevétel 5%-át tekinti a bírság kiinduló összegének.