Drasztikusan nőtt az Uber használók aránya az Egyesült Államokban. Az olcsó autómegosztó alkalmazás már az autóeladásokat is fenyegeti, mivel van megbízható és olcsó alternatívája a négykerekű esernyőnek, sokan halasztják a gépkocsi vásárlást.

Az Egyesült Államokban mintegy 3-4 millió ember elhalasztotta az autóvásárlást az Uber miatt. Az olcsó autómegosztó alkalmazás gyors térnyerése tehát már elkezdte fenyegetni az autóeladásokat, hiszen ez a szám nem elhanyagolható az évi 15-20 milliós piachoz képest - számolt be a CNBC.

A negatív hatást némileg persze kompenzálhatja, hogy sokan kifejezetten Uberezni vesznek új kocsit. A Toyota még akciót is hirdetett számukra.

Sokan halaszják el az autóvásárlást az Uber miattForrás: AFP/Tengku Bahar

A fenti következtetésekre a Magid tanácsadó cég jutott, miután felmérésükben azt az eredményt kapták, hogy 2014 és 2015 között 4 százalékról 17 százalékra nőtt az Uber használók aránya a megkérdezett amerikaiak között. Az Uberezők 22 százaléka pedig régebben tervezett autóvásárlást, de az olcsó alternatíva miatt elhalasztotta azt.

Több biciklis, kevesebb kocsi

Korábban mi is beszámoltunk egy felmérésről a témában, amely azt mutatta meg, hogy egy nagyvárosban, mint Stockholm, hogyan változhat meg a tömegközlekedés az olcsó taxik és autómegosztók révén.

Többen gyalogolnak, kocsit tűnnek el az utakról, kevesebb a dugó. Még a taxi szolgáltatásokra is nő a kereslet.