Új autót ígér a VW a németeknek

2015.10.06. 09:59

Frissítheti az érintett dízelmotorok vezérlését a Volkswagen, néhány esetben akár új autót is kaphatnak a tulajdonosok.

A VW-nek szerdáig kell előállnia olyan akciótervvel, amely a német piacon eladott mintegy 2,8 millió dízelmotoros autó javításáról, vagy cseréjéről szól - írja hírlevelében az Equilor. A német autógyár levélben elismerte, hogy az európai piacon közel 8 millió autót érint a botrány.

Milliós kártérítés járművenként

A javítási költség elérheti a 3 millió forintot autónként - közölte a Bloomberg.

A kártérítés formája és összege hatóságonként és országonként változó lehet,

így nem szükségszerű, hogy az autócserékre Magyarországon is sor kerül. A csalás korrigálását azonban minden egyes márkájánál végre kell hajtani, így az Audi, a Seat és a Skoda tulajdonosok is kártérítésre számíthatnak.

A német politikai állóvizet is felkavarhatja a VW-botrány.Forrás: AFP/Daniel Roland

Itthon még nem ellenőrízhető

Az Origo becslése szerint körülbelül

15-20 ezer Magyarországon forgalomba helyezett új autót érinthet a dízelbotrány,

plusz körülbelül ugyanennyi használt autót is, amelyeket nem Magyarországon helyeztek először forgalomba, de már itt futnak.

Néhány ország Volkswagen-honlapján már alvázszám alapján az is ellenőrizhető, hogy az adott gépkocsit ellátták-e olyan szoftverrel, amely meghamisítja az emissziós értékeket – legalábbis a német, a brit, a francia, vagy éppen az osztrák VW-weboldalak már tudják ezt a szolgáltatást, a magyar nyelvű portál még nem.

A befektetők kegyetlenül büntetik

Az autógyár részvényeinek árfolyama közel 42 százalékot zuhant a károsanyag-kibocsátási adatok meghamisítása miatt szeptember 18-án kirobbant botrány óta. A távol-keleti eladásokban is tetten érhető a csalás negatív hatása. A cég dél-koreai és japán értékesítései egyaránt visszaestek szeptemberben.

Szeptember 18-án beszakadt a VW-részvény árfolyam.Forrás:Investing.com

Magyarország 10 havi költségvetése

Napi szinten borulnak ki a csontvázak a szekrényből. A Credit Suisse múlt heti elemzése szerint a Volkswagen-botrány akár 23-78 milliárd euró közötti költséget is okozhat a konszernnek, de egyre több elemzés lát napvilágot arról, hogy a tényleges költségek valahol 60-80 milliárd euró körül lehetnek. Az összeg aszerint változik, hogy mennyire lesz mély a válság és milyen szcenárió mentén zajlik majd az ügy rendezése.

A legrosszabb esetben közel 24300 milliárd forint is lehet a dízel-ügy végszámlája.

Csak az arányok kedvéért: ez egy akkora összeg, mint Magyarország 10 havi költségvetése, valamint a hétszerese a Volkswagen-csoport 2014-es nettó nyereségének.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK