VW: gyanú árnyékában a német minisztérium

2015.10.07. 15:34

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) környezetvédő egyesület azzal vádolja a német közlekedésügyi minisztériumot, hogy évek óta tudtak a szoftver manipulációs megoldásról, de mégsem tettek semmit.

Jürgen Resch, a környezetvédő szervezet vezetője az elmúlt években több alkalommal is találkozott az illetékes minisztérium képviselőjével, hogy egyeztessen az ügyben. Az eszmecseréket állítása szerint dokumentummal is tudja igazolni – közölte a Die Welt német napilap. A szervezet vezetője kifogásolta, hogy

nagy eltérések tapasztalhatóak a labor- és a közúti károsanyag-kibocsátási tesztek között.

Tudtak róla

A DUH vezetője többször jelezte a minisztérium képviselői felé, hogy az autógyáraknak olyan technológia van a birtokukban, amellyel a laboros tesztelés során ki tudják iktatni a kibocsátott károsanyag szintjének mérését. Resch állítása szerint a minisztérium a találkozók során elismerte, hogy tudnak a manipulációra alkalmas szoftverről.

Volkswagen Passat AlltrackForrás: Volkswagen

A környezetvédő egy 2011. február 10-én kiállított jegyzőkönyvvel próbálja bizonyítani az igazát. A szervezet a dokumentumban javasolta, amikor típusbizonyítványt adnak ki egyes új autókhoz, próbálják elkerülni a mérési ciklus túl erős befolyásolási szerepét.

Magyarán ügyeljenek arra, hogy az autók ne ismerjék fel, hogy mérőpadon vannak. A négy évvel korábbi megbeszélés középpontjában épp a Volkswagen standard típusának, a Passat-nak a szén-dioxid kibocsátása állt.

Amnézia

A minisztérium tudatában van a problémának, amire az Európai Gazdasági és Szociális Bizottsággal karöltve egy munkacsoportot állított fel”

– idézi a német lap a szerv reakcióját. A Die Welt mostani megkeresésére a szövetségi minisztérium visszautasította, hogy tudomásuk lett volna a lekapcsolási technikáról.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK